7 april -21 Blåmes...

... i vårblommande buske
fanns på ett av papperen
i det där gamla mönsterpappersblocket
som jag hittade här i stugan.
Använde den som motiv
till detta vårliga kort.
 
 
Jag stansade ut motivet med
en cirkeldie från Nellie's multi frames.
Tog upp de blå tonerna i motivet
i den smala kanten bakom mönsterpapperet
och scallopedkanten runt motivet.
En ännu smalare kant i craftpapper
sitter allra längst bak.
 
Använde samma craftpapper till
de två swirlarna bakom blomhörnet.
Blommor ur mina gömmor
(inte klokt att jag har så mycket blommor här också!!)
 
 
Dubbel organzarosett knuten
med hjälp av en matlagningsgaffel.
Jag har monterat rosetten och blommorna
med hjälp av limpistol
köpt på ICA MAXI - så bra!
Papperslagren som vanligt monterade
med distanskuddar.
Glitterpennan Sakura gelly roll
clear star längs papperskanterna
och lite rosa bling fick avsluta.
 
 
 
Insidan fick också fåglar
från samma mönsterpapper.
Jag markerade var jag ville stansa ut cirkeln
och klippte ut blommor och blad.
så jag kunde sticka in dien under dem.
Blev riktigt nöjd med
hur det blev.
 
Här kanske du kan ana glittret runt kanterna
om du tittar noga ;-)
 
Sparar med text tills jag vet
vad jag ska använda kortet till.
 
 
Enkel baksida med lite spill
som blev över av mönsterpapperen,
som dekor under min namnetikett.
 
Till det här kortet blir det antingen ett blått
eller kuvert i craftpapper,
men det får bli när jag kommer hem
för de papperen finns inte här.
 
Idag har jag räfsat mycket löv,
gammalt gräs och nedfallna kvistar
som vinter- och vårstormarna
slitit ur våra björkar.
Det går bra om jag tar en timme åt gången
och så "vilar" med nåt annat pyssel
mellan varven.
Solen har lyst mest hela dagen
men vinden är kall och stark,
så jag får slåss med den om löven,
som den gärna blåser tillbaka
på den plats jag just räfsat ren ;-)
 
Njuter såå av att få vara här!
Ha det gott min vän,
var rädd om dig och håll avstånd ;-)
(Hur länge ska vi behöva skriva det?)
Kram på distans!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Fågelkvitter gör mej så enormt glad, jag blir så lätt i kroppen så jag nästan börjar flaxa med armarna, vilken tur att dotra är med och säger åt hennes pinsamma mamma att chilla lite. 😆

Blått är flått, gillar hur du matchade blommorna på bilden med de på kortet runt bilden. Hela kortet hälsar våren välkommen. Tänk om det inte varit covid-19, då hade jag kunnat komma och vi hade kunnat promenera i björkallén med vatten på båda sidor.
Kraaaam.

Svar: Härligt med vårfåglar! Snart är vi vaccinerade och i Björkebo hela sommaren. Hoppas du får chans att komma upp då - du är så välkommen - och promenera i vår fina björkallé vid Ljusnan!
Kram!
MormorMargareta

2021-04-08 @ 17:03:04
Postat av: Sonia

Ni får till så många fina vackra kort. Kul att få se hur ni får till det på insidan också så man får lite nya idéer. Det är sällan man får se det på fb när folk lägger ut. Jätte fina kort.

Svar: Tack för din rara kommentar!Jag visar alltid hur jag gjort på insidan här i bloggen och länkar alltid till den på fb, så välkommen åter !
Kram!
MormorMargareta

2021-04-11 @ 12:55:37
Postat av: Maria

Vilket härligt vårkort och så fint med lilla blåmesen. Härliga färger och så fin insidan blev med! kram

Svar: Tusen tack - ja det var en så söt fågel att jag bara måste göra ett kort med den!Insidan krävde ju en del klipp-pyssel, men jag blev nöjd!
Kram!
MormorMargareta

2021-04-16 @ 22:01:44
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0