8 april -21Kryakort ....

... behövs ju i dessa coronatider.
Att det här kortet nått min vän
såg jag på facebook idag,
så nu kan jag blogga det:
 
 
Även det här papperet är
från det jugendblock jag hittade
i Björkebos gömmor.
Jag gillar ju fåglar, som du kanske märkt,
så jag stansade ut fågelmotivet ur papperet
med die från Nellie's multiframes.
Mönsterpapperet bakom 
är baksidan på samma papper.
 
Det är ju lite knepigt när vi är här
bara en kortare tid,
för då har jag inte så mycket med mig
av dies, stämplar etc,
så jag blir lite begränsad
i mitt skapande.
 
Tog med mig några textdies,
bl a denna Krya på dig
och några blad, dessa har jag fått från Åsa.
Använde craftpapper både att stansa i
och bakom mönsterpapperet.
 
Blommor och bling fanns här,
liksom den brad, som passade
så bra i övre hörnet.
 
 
 
 Monterade med distanskuddar,
som jag köper på Biltema
och sen klipper i lagom stora bitar.
 
Att jag glittrat runt kanterna 
med Sakura Gelly Roll clear star
syns inte så bra på fotot,
men i verkligheten glittrar det fint!
 
 
 Insidan med det papper
som jag stansat fåglarna ur.
 
Dekorerade med blommor
stansade ur en spillbit
med puncharna från Floral Punch,
som både stansar och embossar.
 
En lite större fjäril än den på framsidan
(och ja, jag böjde upp den högra antennen)
 
 
 Kuvertet
 
 
Baksidan
 
 
 
 Kortet och kuvertet till sist.
 
Imorgon drar vi hemåt Gävle igen,
så glada över våra härliga dagar här!
Vi hoppas komma tillbaka snart igen
när vi fått vår andra vaccindos.
 
Ha det gott!
Var rädd om dig!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt med lite mer uppmuntran till de krassliga, på piggnar de nog på sig fortare är de har ett fint kort de kan kika på och få en påminnelse om att det finns de som tänker på en. Fint =) kram

Svar: Tack rara du! Tror och hoppas att det piggar upp lite!Kram på dig! <3
MormorMargareta

2021-04-16 @ 21:59:13
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0