4 augusti -21 Bra att ha....

... några kort utan text,
som man kan använda till
"oförutsedda händelser".
Det här kortet hamnade i den högen.
 
 
Hittade ett sött motiv i Björkebogömmorna.
Mönsterpapperen är gamla godingar,
det bakre en bit från en urgammal Maja-kollektion.
Av det rosa med stjärnorna
hade jag faktiskt så mycket
att det t o m räckte till ett kuvert.
 
Stansade de smala spetskanterna
med dies från Crea Nest Dies i vinröd cardstock.
 
 
En hjärtformad kakservett
satte jag bakom motivet,
som precis som alla papperslager
monterats med distanskuddar.
 
Blomhörn med blandade blommor ur mina gömmor
samt utstansade swirlar med dies
från Skapat Av:s och Rox julkalendrar i fjol.
Några av blomskaften har jag
rullat till spiraler runt ett virknålsskaft.
 
 
Så här fint blev kuvertet.
 
 
Insidan dekorerade jag med spillet
som blev över när jag stansade 
kanten till framsidan,
samt en remsa av vardera mönsterpapperet,
som jag stansat i kanten med en die
från Maja Design.
 
Plats för text när jag vet
vad jag ska använda kortet till.
 
 
Enkel baksida
 
 
 Kortet med kuvertet till sist.
Bra att ha-kort är ju bra att ha, eller hur?
 
Idag har vi det riktigt bra hos Åsa och Magnus
i deras fina stuga i Ytterån, Jämtland.
Vi blev bortskämda med Magnus härliga rökta lax,
skön promenad i härlig natur
ner mot Storsjön
och sen fick jag ett dopp i Ytterån.
Njuter i fulla drag!!
 
Hoppas du också har det bra!
Kram - och välkommen åter!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Hej igen, efter min paus. Men du tuffar på som vanligt i korttillverkartågets kupé. Skönt att ha lite kort när det blir hastigt påkomna kort som behövs!

Kraaaaam

2021-08-08 @ 15:02:45
Postat av: Maria

Härligt att fylla på lagret med kort lite, det behöver jag snart ta tag i med då lagret har "naggats i kanten" rejält på sistone då skaparlusten lyst med sin frånvaro tyvärr. Köpt lite nya grejer jag vill testa, men inte ens det har lockat ännu. Snart kanske =) Väldigt fint själpapper förresten! Älskar stjärnor =) Hoppas du haft en fin sommar! kram

2021-08-15 @ 16:06:08
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/
Postat av: Eva

Åh så fint kort. Jag känner att det verkligen är dags att ta tag i scrapgrejerna igen. Min mesta tid har det blivit pysslat i trädgården i sommar . och nu även dagar i skogen. Blåbär till frysen och Frazzepromenader. Letar också kantareller förstås.
Ska också lära mig min nya dator , sen åskan kraschade den förra. Tar tid.
Kram till dig från Eva

2021-08-27 @ 13:54:52
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0