19 december -21 Fjärde söndagen ...

... i advent, och all snö har töat bort.
På TV lovar de att vi ska få snö
nu i veckan, så det blir en vit jul.
Det hoppas jag på!
 
 
Den här fina snögubben hoppas nog också
att kylan kommer åter,
så att han inte smälter bort.
Han är klipt ur en spillpappersbit.
 
Jag har botaniserat i alla de fina pappershögar
som jag fått av scrapvänner
för att hitta inspiration till detta kort.
Alla fina papper kommer därifrån - TACK!!
Både granarna och snögubben glittrar så fint
utan min påverkan.
Kortet är lite mindre än jag brukar göra,
ca 13x13 cm, eftersom jag hittade
ett så läckert rött papper,
som kunde bli kuvert men inte var fullstort.
 
 
Jag har som vanligt monterat papperslagren
med hjälp av distanskuddar.
Dekorerade sen med snöflingor,
stansade med Martha Stewarts punch
och röda halvpärlor.
Texten är stansad i både rött och vitt
med die från Gummiapan
och monterat så det blev lite vit skugga.
 
 
På insidan har jag använt en textstämpel 
ur Rox stamps julkalender
och det söta utstansade pappersgemet med hjärta
kommer från Skapat av:s kalender.
Det lilla hjärtat som ramlade ur hålet
fick också vara med.
 
 
Enkel baksida, som vanligt.
 
 
Kuvertet i det läckra rda papperet.
Visst är det läckert!?!
 
 
Har varit så dålig på att uppdatera bloggen
de här sista veckorna - men den är inte död!!
Jag har bara varit för upptagen med 
att få iväg alla julkort - 76 stycken hittills....
 
Jag har också ett par kära vänner
som fyller år alldeles vis jul
och tycker att de ska ha födelsedagskort också
och inte bara julkort,
så det blev lite stressigt.
 
Sen är det ju julklappspyssel
och så förstås våra dagliga långpromenader
som ska skötas....
Brukar skoja om att jag promenerar minst kvartstid,
d v s två timmar om dagen...
 
Ha en fin julvecka!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Så fint med allt glitter på kortet och kul att papper du fått från alla håll kommer till användning =) Kortet blev jättefint! Passar på att önska dig en riktigt god jul och ett gott nytt år! kram

2021-12-20 @ 21:38:03
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/
Postat av: Maria

Stort tack för det otroligt vackra julkortet jag fick idag. God jul till dig 🎅 kram

2021-12-22 @ 21:19:49
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0