20 december -21 Hjärtat fullt....

... av både musik och julkänslor
vet jag att en av släktens sångfåglar har
och hon har fått detta julkort.
 
 
 Jag hade så passande trädekos
i mina gömmor,
som gav inspiration till kortet.
 
Använde färdig kortstomme
med kuvert i craftpapper.
Sen stansade jag hjärtan i cardstock
och en randig spillbit.
 
Kyrkan och den lilla "sångfågeln"
kommer från en ask med Wood ornaments
från Craft Emotions.
Notsystemet kommer från Snip art.
 
Stansade också ut "Jul i Hjärtat" två gånger
i akvarellpapper och monterade på varann
för att få tjockleken.
Dien kommer från Rox julkalender 
förra årets upplaga.
 
 
Insidan fick spillpapperet
med det utstansade hjärtat.
 
Textstämpeln kommer från Jess Ink
och den fina träkvisten från Wycinanka, 
 
 
 Enkel baksida med min namnetikett
och det lilla som fanns kvar av mönsterpapperet.
 
Nu är jag alltså lite på G igen
med bloggandet.
Har några julkort kvar att visa
och ett par grattiskort,
så välkommen åter om du vill se mer!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Å vad roligt att du kom igång med bloggandet igen. Har saknat dina inlägg. ♥ Julkortet är kanonfint, med sitt musiktema. Du gör alltid så fina personliga kort, som passar den det ska till. God Jul!

2021-12-21 @ 07:17:54
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Maria

Åh, va fint med hjärtat och mönstret passade så bra. Fint med "musikslingan" med. Kram

2022-01-03 @ 20:39:18
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0