29 december -21 Julens toner...

... ljuder ofta i vårt hem dessa dagar.
Har många härliga musiker i familjen
och bland mina vänner,
så de här trädekorationerna
köpte jag direkt jag såg dem.
Blev dock lite fundersam över
att G-klaven satt sist i systemet ;-)
 
 
Hur som helst blev mitt kusinbarn,
som fick det här kortet
glad över det skrev han.
 
Vimplar av spillbitar ur min,
av vänner återuppbyggda samling.
På den röda stämplade jag en julhälsning
med en gammal träklosstämpel.
Visserligen doldes ett ord av notsystemet
men jag tror budskapet gick fram ändå.
 
 
Annars går det att läsa mera inuti kortet.
Textstämpel från Jess Ink - så fin!
 
Mera vimplar här - älskar ju vimplar...
Snöstjärna i trä - liksom de på framsidan.
 
 
Smal remsa fanns kvar av det fina papperet
så det fick räcka till baksidans dekor
bakom min namnetikett.
 
Patrik, som fick det här kortet,
kan du höra på Spotify eller Youtube
om du vill.
Sök på LUCHS - det betyder lodjur på tyska.
Lodjur är Hälsinglands landskapsdjur
och Patriks familj, precis som jag, har en stuga där.
Hans musik är verkligen värd att lyssna till!!
 
Har haft lite paus, både i kortmakeriet
och med bloggandet under juldagarna.
Njutit av umgänge med familjen,
god mat och att "bara vara".
Nu finns det några kort "obloggade",
så det dyker nog upp ett och annat här snart igen...
Välkommen åter alltså!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Hejsan, snyggt julkort från spillhögs-drottningen. Är du duktig att använda dej av matrester också? Bra-att-ha-lådor när det kommer till trädgården och annat där hemma? Jag är nog mer hamstraren...men jag försöker använda mej av det mesta. Fina vimplar.

Nu när jag lade ner korttillverkning, då minsann fick jag fart, men dom spar jag till kommande jul, 10 st helt klara. Sen ska jag bara stansa ut grangrenar och göra en oval krans av till ett elfte kort.
Så det blir väl enda gången jag kan säga att jag ligger bra till inför nästa jul ;)

2021-12-30 @ 22:28:16
Postat av: Maria

Kul när man hittar dekorationer som man direkt blir förtjust i och vill skapa med =) Jättefint kort och det kan nog inte bli för mycket vimplar ;) kram

2022-01-03 @ 20:33:29
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0