30 december -21 Vintagegrattis...

... till en vän med födelsedag i jultid.
 
 
Den här vännen är mycket förtjust i vintage,
så jag försökte göra att kort i hennes smak.
Utgick, som så ofta, från ett mönsterpapper,
i detta fall ett som kom i en hög spillpapper,
som en snäll vän skickade
efter vår översvämning.
 
Det ljuvliga spetsmönstret på papperet
fick mig att leta i band- och spetslådorna.
Jag hittade också det fina rosenbandet
och ett papper med gammal sirlig handstil
samt en bild på en söt flicka
(som skulle kunna varit födelsedagsbarnet
i sin barndom).
 
 
 
Guldkant på tillvaron är ju inte så dumt
och gullkant på kort går också an,
så det valde jag idag.
 
Bilden fick en guldram, stansad med
en Spellbinderdie.
Hörnen stansade jag med "stjärtdien",
monterade alla lager med distanskuddar
och satte dit ett Grattis
stansat med die från Nellie Snellen:
Shape Dies, Grattis SD 153.
 
 
Mönsterpappersbiten räckte inte till insidan,
så här tog jag guldig cardstock
från ett färdigt kort/kuvertset.
Jag stansade överkanten med
en kantstans med hjärtan
från ek-success.
 
Brun spets utmed kanterna
och en ros från rosbandet
tillsammans med kvistar stansade med
punch från Martha Stewart
och några guldiga halvpärlor.
 
Textstämpeln kommer från Inky Wings.
 
 
En liten bit av papperet med handstil
fanns kvar till baksidan.
Den fick en guldkant, som jag också stansat
med den fina kantstansen.
 
Till det här kortet har jag använt
färdig kortstomme i off white
och till den hör ju kuvert,
som jag får använda
när det är ett spillpapperskort.
 
Roligt att göra lite annat än julkort.
Det finns några fler julkort att visa här
och snart flera grattiskort och kryakort också.
Välkommen åter om du vill se!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Blev jättefint kortet i vintagestil. Vännen måste blivit nöjd =) kram

2022-01-03 @ 20:30:54
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0