10 februari -21 Rosa, rosa rosor....

... fanns på detta ljuvliga papper,
som jag klappat länge.
Vad skulle jag använda det till
om inte en mycket speciell vän?!!
 
 
Papperen fanns i ett 8"-block,
så om jag ville ha ett kuvert,
och det ville jag ju ;-),
så fick det bli 10x15 cm-kort.
Kuvertet är förstås lite större...
 
 
Plockade fram dekorationer:
rosor och blad och bling,
men la undan alltihop igen.
Det slog ju ihjäl papperet!
 
Satsade på ett rosa hjärta
(det ligger lite närmre rosenpapperets ton
i verkligheten än på fotot)
och klorofyllgröna kanter,
samt ett riktigt snyggt alfabet
från Tattered Rose.
 
 
Stjärtstansen i hörnen
och distanskuddar mellan papperslagren
samt naturligtvis glitterpennan
Sakura Gelly Roll clear star #700
(jag borde få reklampengar från dem :D)
 
 
Insida med fin grattisstämpel,
som jag inte vet var den kommer från.
Har den i två olika storlekar.
Nån som vet???
Brukar kunna få hjälp här.
 
Som vanligt hos mig en skrivyta
i stansat hål med prickkant.
Die från Nellie Snellens Multi Frames.
 
 
Det utstansade fick bli bakgrund
till min namnetikett på baksidan.
Det blir ju prickar både runt hålet
och den utstansade ovalen med dessa dies. 
Smart!
 
 
Det lite bångstyriga kortet
med sitt kuvert.
(Det berodde på att jag fäst
ett presentkort på insidan
och då ville kortet inte vara platt ihopvikt.
 
Kommer just från öronavdelningen på sjukhuset
där de gjort en grundlig undersökning
p g a att jag plötsligt, över en natt,
veckan före jul,
förlorade hörseln på vänster öra.
 
Ingen förklaring än
men de ska fortsätta utreda
med bl a magnetröntgen.
Hoppas på det bästa!!
 
Nu promenad, som vanligt!
Kände när jag gick hem från sjukhuset
att det blåser kall nordan
även om termometern bara visar -4.
Det gäller att klä sig!!
 
Ha det gott i vintervädret!
Håll i och håll ut - snart kan vi se ljuset i tunneln kanske ;-)
Kram!

Kommentarer
Postat av: Eva

Åhhh så vackert kort. Precis sådana kort man längtar efter att göra. Jag har haft jättedålig inspiration till att scrappa, men nu rullar alla födelsedagar i familjen in en efter en , så det gäller att ta tag i det.
Så tråkigt att du har drabbats av en skavank på hörseln. Hoppas att det rättar till sig. Denna tid vill man verkligen ha kraft och hälsa mer än vanligt. Om bara det vore dags för vaccination snart. Men förseningar gör en bedrövad.
Vi får hålla ut , så är det bara.
Ha det gott. Kram Eva

Svar: Tack för dina rara ord! Hoppas du fått lite inspiration igen - det är ju så roligt när man har flow!Ja, jag hoppas verkligen att de hittar vad det är för fel på mitt vänstra öra, för det här är inte så kul faktiskt. Ska på magnetröntgen vad det lider. Vaccinationen väntar vi också på. Vi håller ut och håller i - och promenerar på! ;-)
Kram!
MormorMargareta

2021-02-10 @ 16:03:55
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Anonym

Men åh-hoppas de hittar någon förklaring. Eller att de inte hittar något otäckt. Hursom. Man vet inte hur man ska tänka. Hoppas iallafall på en smidig förklaring till dina problem. Att de kan åtgärda dem.Vi krockade nästan på sjukhuset då. Var till Hjärtmottgningen med Anna. Fått pacemaker inopererad i sommar och igår fick hon medicin mot hjärtrusningar.Först så rusar hjärtat sedan går det ner för lågt, och blir hjärtstopp. Så med betablockerare så kan de förhindra att det går för högt och med pacemakern att det går för lågt. Tre egen vårdbegäran innan vi till slut kommit dit och fortfarande ingen diagnos såtillvida att de vet varifrån det kommer. För det är ju fler problem.Vi fortsätter hålla oss i skinnet här hemma. Mat handlas och apotek o sjukhus kommer man inte undan. Skönt att se att ni kan vara aktiva du och Kjell och promenera. Bra fysik är aldrig fel. Känns SÅ frustrerande att Anna haft det såhär i mer än 15 år. Hon var ju trött redan när du hade henne, om du minns. Och jag krigade redan då för det här.Och ridningen har ju varit ett kapitel för sig. Nära hon tvingades sluta med det pga av att vänster ben bara hängde, och lurade hästen att hon skänklade med ena sidan. Stackarn blev helt förvirrad av det, hahaha. Men han e smart så han löste det genom att gå in i mitten av manegen och vägra gå. Försökte vi ta tyglarna så högg han emot oss och stampade med hovarna. Djur är så himla smarta. Han har förstått att Anna inte mått bra. Han känner det jag ser på läktaren. Jag litar 100% på honom. Annars skulle jag inte våga låta henne rida alls. SÅ fina kort du gör. Har hållit på en evighet med små album med Alice i underlandet och Stempunk tema. Ganska mycket quotes. Va svårare än jag trodde, inte göra album för jag har ju jobbat som bokbindare, men att dekorera och skära papper. Så jag har skaffat mig en bra bigplatta(vet inte vad det heter egentligen) men jag tror du förstår. Ha det så gott. Anna hälsar till favvofröken! "Som altid var snäll mot de som var snälla men kunde säga åt de som störde utan att jag blev stressad och ledsen"Alltid rättvis. Ja du har ju haft många barn du Margareta(förutom Åsa o Monika, )som du betytt mycket för!.

2021-02-11 @ 10:55:52
Postat av: Maria

Härligt med papper man verkligen gillar. Ibland kan det vara svårt att använda dem, för man vill spara. Men man får ibland försöka tänka att då får man ju köpa fler nya fina papper som man gillar sen =) kram

Svar: Ja, jag är ju ganska knäpp på att "klappa papper" och njuta lääänge av dem. Men nån gång måste man ju skiljas från dem, eller hur!?!Tack för dina rara kommentarer! <3
MormorMargareta

2021-02-20 @ 21:31:24
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0