13 februari -21 Blommor och blader...

... gör mig så glader...
Blommiga papper sätter alltid igång
min fantasi och skaparlusta
och jag vill inte kasta bort spill
av något slag.
 
 
Här kommer alltså ett spillpapperskort
med mycket blommor,
både på papperet och runt omkring.
 
Lilla söta kotten är färglagd med Distress Markers
och sen utstansad med die från 
Cottage Cutz Nested Stitched Scalloped Cirkle Set..
En rosa cirkel stansad med die
från Memory Box bakom och sen en till
likadan som motivet, fast större.
 
 
Eftersom det här kortet ska få plats
i ett köpekuvert (eftersom det är ett spillpapperskort)
fick jag hålla det ganska "slätt",
men lite distanskuddar mellan lagren vid motivet
kunde jag ju inte låta bli.
 
Grattisdien kommer från Rox stamps
och de fina bladen vid blommorna
är dels min gamla favo
från Duo Dies från Crea Lies,
dels en ny favo från julkalendern från Skapat av.
 
 
En spillbit skulle kunna bli en fin insida
men jag ville inte ha sönder det fina motivet
med brevet och frimärket.
Alltså klippte jag ut det så att jag
kunde sticka in en cirkeldie bekom.
 
 
Så här blev det när jag stansat.
 
 
Och så här blev det när det var färdigt.
Grattisstämpeln kommer från Vilda Stamps.
"Försenat" har jag skrivit själv
med en tunn brun penna.
 
 
Baksidan, med spillbit ur samma block.
Förstår mig inte på färgerna på fotot...
Kanten och den scalloped kanten
bakom min namnetikett
är samma cardstock som på framsidan.
 
Dagens promenad gick utmed Dalälvens strand
 i Älvkarleby, soligt och härligt!!
Roligt med lite utflykter utanför stan
och omväxling i promenadvägar.
 
Ha nu en fin helg!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Smart sätt att använda spillpappret och göra små ramar runt dem till framsidan. Blev riktigt läckert! kram

Svar: Ja, det var ett nytt sätt för mig - tack för rar kommentar!Kram på dig!
MormorMargareta

2021-02-20 @ 21:29:53
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0