14 februari -21 Alla Hjärtans Dag....

... betyder förstås kort till mina närmaste.
 
 
En av mina fina hjärtedies
kom till användning här.
Stansade i ett härligt glänsande papper
ur ett 8"-block "Wild Flower",
som jag köpte i London på "den gamla goda tiden"
då man kunde resa ;-)
Det finns en kedja som heter Paperchase
och som har en stor butik med bl a konstnärsmaterial
på Tottenham Court Road
där jag brukade hitta lite roliga saker,
bl a dessa papper.
 
 
Både det glansiga och det matta papperet
på det här kortet kommer ur det blocket.
Hag kombinerade det med guldpapper
och guldiga halvpärlor.
 
 
 
Insidans guldpapper fick ett utstansat hjärta
som skrivyta - stansad med Spellbinderdie.
Skar en ram av det glansiga blommiga
och klistrade på guldpapperet.
 
 
Enkel baksida.
 
Till detta ett köpekuvert,
som hörde till kortstommen.
Postnord skötte sig exemplariskt
så kortet kom fram till Mickan i storstan före helgen
trots att jag var lite sen.
Barnbarn som flyttat behöver ju veta
att de är viktiga och älskade
trots att vi inte kan träffas så ofta som förr!
 
Hoppas du haft en fin dag
och fått känna att du är älskad
och fått nån kram - verklig eller på avstånd!
Här kommer en till - garanterat coronafri:
kram på dig från mig!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt med så mycket färg, man blir så glad =) Fint kort. kram

Svar: Tack! Ålskar det där blocket, men det är inte så lätt att använda.Kram!
MormorMargareta

2021-02-20 @ 21:28:58
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0