18 februari -21 Vackra papper...

... har jag alltid älskat,
även långt innan jag började med "cardmaking".
Jag har klätt lådor och gamla vällingkartonger
för att använda till förvaring
både hemma och i skolan.
 
Flera av mina scrapvänner
känner ju till min förtjusning i mönsterpapper
och också i spillbitar,
så rätt vad det är får jag vackra papper!
"Klappar dem" gärna ett tag
tills jag bestämt mig för
vad jag ska använda dem till!
 
 
 
Om man inte mår bra
kanske man mår bättre om man får
ett krya-på-dig-kort i glada färger tänkte jag.
Två matchande spillbitar i min digra samling
har jag använt här
med en färdig kortstomme 10x15 cm som bas.
 
Den fina kryadien kommer från Gummiapan.
Jag har stansat den i det cerisa papperet,
som sitter bakom det blommiga.
Det är ganska tunt, så jag stansade också
i ett akvarellark, så att det blev lite stadigare.
 
Den vita ovalen är också stansad i akvarellpapper
med en die med stygn från Lawn Fawn.
 
 
 Glitterpenna användes runt mönsterpapperet
och en konkav hörnpunch från EK-success
i hörnen på det blommiga mönsterpapperet.
Några distanskuddar använde jag förstås också
även om det blev lite mer sparsamt idag
eftersom det ska skickas i ett köpekuvert.
 
Dekorerade med några små blommor
från Wild Orchid Design
och halvpärlor.
 
 
Insidan med cerisrosa ram 
och lite av det blommiga papperet.
Dekorerade med en "knapp" med ceris blomma
och turkos bling.
Textstämpeln kommer från Inky Wings
(vet inte om den finns hos hÄnglar & Wings nu).
 
 
Sen var det blommiga papperet slut
så jag fick leta efter nen spillbit
som passade ganska bra i färg
till baksidan.
Av det cerismönstrade fanns det ju
i alla fall chans att stansa en scalloped cirkel
bakom framsidans mönsterpapper ;-)
 
Inget matchande kuvert idag alltså
utan det som hör till kortstommen.
 
Idag har jag promenerat jättelångt - över 12 km!!
Det var bilar som skulle lämnas och hämtas
och så vår vanliga promenad förstås!!
Det gör att jag är jättetrött ikväll,
så det är bäst att jag avslutar här...
 
Ha det gott! 
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket härligt vitaminpiller, perfekt när man känner sig lite under isen. SKönt att höra att ni promenerat så långt, då är knät bättre igen? kram

Svar: Tack - ja det var väl just det jag tänkte - lite pepp...Den där promenaden blev allt lite väl lång - knät tyckte inte så mycket om det faktiskt. Har fått vila lite efter det - för jag vill ju inte hamna där jag var i somras. Fast vi promenerar ju varje dag ett par timmar, men gärna med paus emellan, men det blev det inte den dagen...
Kram!
MormorMargareta

2021-02-20 @ 21:24:49
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0