20 februari -21 Valentine i blått...

.... och silver - lika ett tidigare,
men ändå inte.
Variation på tema kan man säga...
 
 
Stansat med samma die som jag använde
till kortet jag bloggade 14 februari.
Där finns också uppgifter om de fina
glansiga papperen jag använt.
 
Till det här kortet hittade jag inget
matchande mönsteroaooer i blocket
att ha bakom hjärtat,
så jag valde silverpapper,
som också finns som kant längst ut.
 
Dekorerade med ett par utstansade hörn
i samma mönsterpapper
som jag stansade hjärtat 
och den glansiga ramen
samt silverhalvpärlor.
 
 
Det är lite svårt att fotografera kort
som blänker så här mycket.
Kanske den fina glansen syns bättre
på den här bilden?!
 
 
På insidan stansade jag ett hjärtehål
i silverpapperet
och ett lite större hjärtehål
i den mönstrade papperet,
så att skrivytan fick silverram.
 
 
Baksidan ser alldeles grå ut
men jag har använt en vit kortstomme
till kortet, så kameran ljuger.
 
Det blev det tillhörande vita kuvertet idag
så det slipper du se
(kanske hade det också sett grått ut ;-)  ).
 
Det här kortet fick alltså barnbarnet Matilda
på Alla Hjärtans Dag.
Ikväll har vi just kommit hem efter att ha firat
hennes 25-årsdag.
Hon hade jobbat först
och bjöd sen på underbar smörgåstårta - mums!!
Åsa hade bakat tårta också,
så vi har verkligen smort kråser!
Eftersom de haft covid-19
törs vi träffas inomhus - fast på avstånd
i vår lilla "familjebubbla".
 
Hoppas du också haft en fin dag!
Var rädd om dig!
Kram!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0