22 februari -21 Julkort vecka 7...

... kommer här:
 
 
Idag har jag använt ett mönsterpapper
från 2011 från Bildmålarna.
Det finns så många fina papper
i mina gömmor.
 
Jag valde ett motiv ur mina gömmor
som passade i färg och stansade en "ram"
som man kan fästa in motivet i
med en gammal punch från Panduro.
 
Matchade stjärnorna på papperet
med flera stjärnor
-dels en utstansad cirkel med stjärnor
-dels några bulliga plaststjärnor
-dels en ljusblå stjärna ur min stora påse
från DollarStore med en vit kant.
Dien till stjärncirkeln fick jag i julklapp av Åsa.
Hon vet hon vad jag gillar!!
 
 
Runt kanten har jag stansat en kant
med die från Craft Emotions:
Open Squares Scallop XL.
Ett ljusblått brevpapper,
som jag hittade vid sekretärstädningen
satte jag längst bak.
En spets döljer skarven mellan papperen.
Lite Stickles glittrade jag med också.
 
 
Insidan fick en kant av spillet
som blev över när jag stansat framsidans kant.
Stansade nedre kanten på mönsterpapperet
med en kantstans med stjärnor
från Martha Stewart
och satte en bit blå cardstock bakom.
 
Textstämpeln kommer från Jess Ink JI-19002
och på båda sidor satte jag
snöstjärnor Glacial Snowflake,
stansade med punch från Martha Stewart.
 
 
Kuvertet
 
 
Baksidan fick här min ovala namnetikett.
 
 
Kortet med sitt kuvert.
Härligt att jag fortfarande gjort "ett kort i vackan" 2021.
Det blir så bra att ha
till hösten när "julkortsracet" går igång ;-)
 
Ha det gott min vän!
Roligt att du kikade in här!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, detta kortet var verkligen i min smak i färgen, med stjärnor och så fint motiv. Så vackert julkort. Bra jobbat med ett i veckan, kämpa på =) kram

Svar: Tack - jag blev faktiskt nöjd själv med det här ;-) Också nöjd så länge jag orkar hålla i med "ett i veckan" än i alla fall.Kram på dig!
MormorMargareta

2021-02-23 @ 20:28:58
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0