23 februari -21 Vita nallen....

.... var Matildas allra käraste leksak
när hon var riktigt liten.
Den sov på hennes arm varje natt.
Sen har hon älskat flera vita nallar
av olika slag.
 
 
 Därför gjorde jag ett kort
med en vit nalle på till hennes 25-årsdag.
Stämpeln kommer från Lily Of the Valley.
Det blommiga papperet har en del glitterinslag
så jag fortsatte på det temat
och glittrade nallen med Vink of Stella clear
och min älsklingspenna: Sakura Gelly Roll
clear star #700.
Det syns inte så bra på fotot
men i verkligheten glittrar det!!
 
Grattis är stansat med die från Gummiapan
och 25 ÅR med ett alfabet från Tattered Lace.
Sen la jag Glossy Accent på texterna
så de blev tjockare och blanka.
Nallens nos fick lite Glossy Accent också.
 
 
Jag stansade ut motivet med die
från Nellie's Multi Frames.
Runt det en kant stansad med
Cherry Lynns Stackers Nesting Dies
XL5 Cirkle - Scalloped
och runt kanten på kortet en kant
från samma serie XL2 Square - Scalloped.
 
Åsa fyndade fina glitterprickar på Dollar Store
och de passade precis här.
Ett band och en rosett
döljer skarven mellan pappersremsorna.
Det fick räcka här eftersom papperet
är så mönstrat.
 
Monterat med distanskuddar förstås.
 
 
På kuvertet kommer mönsterpapperet
verkligen till sin rätt!
Blir så glad av det!
 
 
Hann inte fota kortet innan jag åkte
till Matildas kalas,
så jag fick låna det idag för att kunna
lägga in det i bloggen.
Därför finns vår hälsning med på bilden.
Textstämplarna kommer från Jess Ink.
 
Kanten är det som blev över när jag stansade
kanten till framsidan.
Tre små lila pärlhjärtan fick också vara med
liksom ett gäng glitterprickar.
 
 
Baksidan
 
 
Ja här är ju "Vita nallen" igen på sitt kort
och med sitt kuvert.
 
Idag sa smhi att vi skulle ha gråväder hela dan
och så sken solen plötsligt
precis när vi skulle ta vår promenad!!
Vilken lycka!!
Det blev t o m en liten kopp kaffe
resp cappuccino ute vid väggen
på ett av våra favoritcaféer!!
 
Nu dags för sängen
efter den numer vanliga tisdagsprovianteringen
i vår lilla ICA-butik mellan 21 och 22.
Då har de nästan inga kunder
så då känns det tryggt att handla.
Dessutom bjuder de på 6% rabatt
just på tisdagar.
Idag var vi totalt 4 kunder medan jag var där...
 
Ha det gott och var rädd om dig!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, älskar den gulliga nallen. Har med köpt just denna stämpeln =) Tyckte det syntes bra på den första bilden hur den glittrar, fint att låta den vara vit i övrigt och massa färg runt. Förstår att Matilda blev glad för sin vita nalle-kort =) kram

Svar: Tack rara Maria! Ja visst är den söt den lilla nallen - och så användbar! För det mesta låter jag den inte vara vit förstås ;-)I det här fallet var det ju en vit nalle som gällde!
Kram på dig! <3
MormorMargareta

2021-02-24 @ 20:01:58
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0