24 februari -21 Julkort v 8.....

... med ett par gamla godingar
från hÄnglar och stÄnglar.
 
 
Jag har färglagt de små godingarna
med Distress Markers, vattenpensel,
samt glitterpenselpennan Vink of Stella
på de vita detaljerna på kläderna.
Motivet stansades ut med die från Sizzix,
liksom ramen bakom.
 
Mönsterpapperet med stjärnor, vita på grå botten
och grå på vit botten på andra sidan,
kommer från Reprint och heter
Vintage Grey Ministars.
 
Tog upp stjärnorna i utstansade "Kopplade stjärnor"
som jag också glittrade med Stickles Star Dust.
 
 
Jdg stansade hörnen med en konkav hörnstans
från EK-success.
Julkramdien kommer från Gummiapan
och julstjärnorna är stansade och embossade
med Floral Punch i två storlekar.
Bladen är  stansade med die
från Crea Lies Duo Dies CLDD 37.
 
 
Insidans skrivyta är stansad med
samma die som motivet på framsidan.
Textstämpel från Reprint.
Blommorna sitter på pappersskarvarna
och bladen är ur den blandies-kollektion
som jag fick av Åsa - så fina!!
 
 
På baksidans vimplar
har jag använt sidan med vit  bakgrund
liksom på vimplarna på framsidan.
 
 
Kuvertet, enkelt men ganska snyggt ändå.
 
 
Kort och kuvert till sist, som vanligt.
 
Denna vecka är jag färdig i god tid
med veckans julkort - skönt!
 
Gråväderspromenad idag 
och det är så varmt idag att snön smälter
och ger stora vattenpölar,
så man får gå långa omvägar eller vada...
Gillar snö som är kall bättre jag!!
 
Nu talar regeringen och folkhälsomyndigheten
allvar med oss igen!
Det gäller att hålla i och hålla ut
och följa alla rekommendationer - det gör vi!!
Och väntar på vaccin!!
 
Var rädd om dig!
Kram!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0