26 februari -21 Vårpippi flög...

.... med gratulationer till en vän.
Nu vet jag att den landat
så nu kan den bloggas!
 
 
Kajsans goa pippi fick komma fram igen,
färglagd med Distress Markers
och utstansad med oval die från
Crea Nest Lies,
liksom den turkos ovalen bakom.
 
Använde samma fabrikat fast kvadrat
till den vita kanten runt mönsterpapperen.
Turkos cardstock som kortstomme idag
och mönsterpapper från Maja Designs
papperserie Mina Vänner.
 
Vimpeln är stansad med die
från Skapat av's adventskalender -20
och grattis från Rox stamps.
 
 
 En stor turkos blomma ur mina gömmor
med blad stansade med en die från Åsa.
Dekorerade också med en fin knapp
och glitterprickar som Åsa hittade på Dollar Store.
 
 
Kuvertet
 
 
Insida med en skrivyta stansad av ritpapper
lite olika mönsterpapper ur Majaserien.
Gammal grattisstämpel
och blommor stansade och embossade
med Floral Punchar.
 
 
Baksidan
 
 
Kortet och kuvertet.
Förstås inte hur färgåtergivningen
kan skifta så mycket.
Fotar allt under samma dagsljuslampa
vid samma tillfälle
och så händer detta ???
 
Sol idag!! Älskart!!
Promenad i solen förstås
och sen har jag gjort små
guldkantade skyltar
och strukit en vit duk
till Matildas 25-årsfest imorgon
med hennes närmaste vänner
(coronaanpassad förstås, bara hennes lilla bubbla).
 
Ja, vilka tider vi lever i!
Du är väl rädd om dig!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

SÅ läckert med det turkosa och fin pippi
=) kram

Svar: Tusen tack! <3
MormorMargareta

2021-03-19 @ 21:47:40
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0