28 februari -21 Mariadagen...

.... firas i vår familj
eftersom både Åsa
och vårt åldsta barnbarn Mikaela
har Maria som andranamn.
Här är Mickans namnsdagskort:
 
 
Jag har ju sorterar mönsterpapper
under några dar i förra veckan
och hittat många "gamla godingar"
bl a de jag använt till dagens kort.
Åtminståne den vackra blomman i cirkeln
är jag säker på kommer från My Minds Eye.
Stansade ut den med cirkeldie
från Nellie's Multi Frames
Stansade också en grön cardstock
med smal scalloped kant
att sätta bakom.
 
Eftersom papperens mönster
är lite softade
skrev jag själv med Distress Marker
i stället för att stämpla eller stansa text.
 
 
Idag har jag använt en annan glitterpenna
än jag vanligen gör,
utan tagit en med guldigt glitter:
Sakura Gelly Roll Golden Star #703.
Det syns inte så mycket på fotot
men jag tyckte det var fint irl ;-)
 
 
Insidan med en skrivyta
i det utstansade hålet
efter motivet på framsidan.
 
 
Baksidan av MME-papperet var prickigt
och den sidan använde jag på baksidan.
Stansade en liten grön kant
till min namnetikett 
med die ur samma set
som jag stansat den stora gröna kanten
till motivet å framsidan.
 
Har använt färdig kortstomme
och kuvert idag i off white.
Mönsterpapperen jag "hittade"
var halva 12", så de räckte inte till kuvert.
 
Härligt solig söndag har vi haft!
Ljuvlig promenad utmed Dalälvens strand
i Älvkarleby - roligt med miljöombyte ;-)
 
Imorgon ny dag, ny vecka och ny månad.
Snacka om "nya möjligheter"!!
Ska ta vara på dem!
 
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilka vackra blommor och va kul att du kunde matcha blomman på pappret med så lika pappersblommor =) Dalälven, dit åkte vi ibland när jag var liten och fiskade =) Är ursprungligen från Sala i Västmanland, men bor nu nere i Blekinge. kram

Svar: Tusen tack för rar kommentar! <3Ja i Älvkarleby är det så fint!
Idag (18/4 - förlåt sen kommentar!!) åkte vi ut till kusten vis Bönan istället för härlig promenad vid havet med Åsa.
Kram på dig!
MormorMargareta

2021-03-19 @ 21:45:54
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0