3 februari -21 Ljuvligt rosenmönster....

.... fanns på dagens mönsterpapper.
Som du nog anat är det oftast ett mönsterpapper
som inspirerar mig att göra ett kort.
Det här "hittade" jag i en hög
med A4- och 8"-papper,
som jag lätt glömmer bort.
Har jag för mycket papper tror du???
 
 
Kombinerade det rosiga papperet
med matchande grön cardstock
och ett brunt papper med lite rosa inslag.
Nederkanten stansade jag med 
en kantstans från ek-success.
 
Cirklarna med stygn runt
är stansade med dies från Memory Box.
Grattisdien är från Gummiapan.
Plats finns för namn eller ålder
när jag bestämt vem som ska få kortet.
 
 
Rosorna fanns i en bukett i min blomsamling.
Så läckert att de varierar lite i färg tycker jag.
Jag har virat skaften runt mitt virknålsskaft
för att få de söta spiralerna.
Bladen under rosorna är stansade
med die från Crea Lies Duo Dies - en favorit!
 
 
Insidan med en utstansad cirkel
att använda som skrivyta.
Stansade den med die från
Nellie Snellens Multi Frames,
med så fin prickkant.
 
Den lilla blomman är stansad och embossad
med punchar från Floral Punch,
en om tansar ut och en som embossar.
 
 
Baksidan med den utstansade cirkeln
bakom min namnetikett.
Kolla den gröna scalloped kanten...
Visst är det konstigt med de olika färgerna
på de olika fotona,
som är tagna vid samma tidpunkt
och under samma dagsljuslampa!!
Förstår inte!!
 
 
Kuvert av samma bruna papper
som finns i cirkeln på framsidan.
Det blev ett mindre rektangulärt kort idag,
eftersom papperen var mindre.
 
 
Kort och kuvert till sist.
Så skönt att börja fylla på i högen
med grattiskort igen - det behövdes!
 
Här fortsätter snön att yra
och nordan att blåsa.
"Nordan är kall varifrån han än kommer!", 
sa min morfar och visst hade han rätt ;-)
Promenerar gör vi i alla fall,
väl påpälsade.
Minst 10 000 steg om dan försöker vi att få till!
 
Ha det gott där du finns!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Sååååå underbart, saknar ord!

Kraaaaam

Svar: Tack! Kram!!
MormorMargareta

2021-02-04 @ 18:17:55
Postat av: Maria

Så läckert det blev och vilka härliga blommor. Som du skriver så är det fint att de är lite olika i färg, blir mer levande på så sätt. Och snyggt med spiralerna. Enda nackdelen med såna rosor (har ett stort gäng) är att de är svåra attfå plats med på kort som ska in i kuvert där man köpt ett set, då får man nästan göra ett större själv som du gör eller ta ett större köpekuvert. Det blir alldeles för tajt i de medföljande kuverten när man köper kort och kuvert tillsammans, som jag har fått en stor förkärlek för =) Och du, man kan ALDRIG få för många scrappapper ;) hihi Ha en fin helg! kram

Svar: Tack för din rara kommentar! Är också förtjust i de färdiga kort/kuvert som man kan köpa. Har nästan helt slutat göra egna kortstommar av cardstock. Däremot gör jag ju gärna kuvert om jag har papper så att det räcker. Det ger ju plats för dekorationer.
När jag gör kort av spillpapper och inte kan göra eget kuvert, får jag tänka mig för när jag dekorerar ;-)
Har sorterat mönsterpapper de sista dagarna och man KAN ha mer papper än man nånsin hinner göra nåt av. ;-)
Ha det gott! Kram!!
MormorMargareta

2021-02-05 @ 19:40:46
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0