6 februari -21 Vintagekort...

.... blev det idag,
när jag hittade ett ljuvligt blommigt papper
som matchade blommor jag fått av en vän.
 
 
 Visst blev det en härlig kombo?!
Papperet är ur en gammal hög
med papper från My Minds Eye:
Signature suite.
Letade reda på en fin bild,
som jag stansade ut med en Spellbinderdie:
Classic Ovals Large och satte på en ram av
den matchande Scalloped i samma färg
som kanten runt mönsterpapperet.
Den kanten stansade jag med Crea Nest Lies
XXL70 CLNest.
 
 
Bandet jag satte över pappersskarven
syns knappt men rosetten ser du nog i alla fall.
Idagknöt jag bara en sytråd runt bandet,
format till rosett, för jag ville sätta
den söta blomknappen över knuten.
DEn kommer från Melissa Franses
och är en present från samma vän,
som givit mig de vackra hortensiorna.
 
 
Enkel insida, än så länge utan text,
eftersom jag inte vet
vad jag ska använda kortet till.
Rosenpapperet kommer nästan ännu mer
till sin rätt här.
Den bruna kanten är det som blev över
när jag stansade kanten till framsidan.
Så bra att slå två flugor i en smäll!!
 
 
Kuvertet
 
 
Enkel baksida
 
 
Så till sist kortet med sitt kuvert som vanligt.
 
Hoppas du har en fin lördag!
Här har den bestått av snöskottning,
liten utflykt med Åsa och Matilda
samt härlig solskenspromenad.
 
Ha det gott och var rädd om dig!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Härlig grön färg och så fin bild. Blev ett läckert kort =) kram

Svar: Tack rara du! <3
MormorMargareta

2021-02-20 @ 21:33:36
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0