7 februari -21 Veckans julkort v 5....

..... blev ett spillpapperskort
eftersom "Utmaning i en vecka"
förra veckan bestod i 
"skapa av spillpappersremsor
av minst två olika papper, färg röd
samt ett djur på kortet".
Perfekt för mig!!
 
 
Letade i spillpappersmappen med rött
och skar och klippte vimplar.
Ett par söta rödhakar från
Dovecrafts julset Little Red Robin
fanns på ett par spillbitar,
så de fick förstås vara med.
 
Den härliga skidåkarkotten från Penny Black
är en gammal träklosstämpel
från min kottesamling.
Den är färglagd med Distress Markers och vattenpensel
och sen utstansad med die från
Cottage Cutz Nested Stitcked Eyelet Cirkle set.
Oj vad det går!!
 
 
Har förstås böjt vimpelflikarna
så de får fladdra lite i fartvinden ;-)
 
Kortstomme i off white färdigköpt hos Kristinas
och snöstjärnor stansade med punch
från Martha Stewart Glacial Snowflake.
 
 
Insidan med vimplar, snöstjärna och
en fin julstämpel från Jess Ink.
 
Den lilla rödhaken är stansad ur ett annat papper
ur serien med rödhakar
med en mindre die ur serien jag stansat kotten med.
Chalkade den med brunt 
för att den skulle framträda.
 
 
Baksidan fick prickiga vimplar
under min namnetikett.
 
Är i valet och kvalet när det gäller kuvert.
Ett som hör till kortet finns ju
och rött har jag också.
Dessutom har jag ett helt papper kvar
av det med snöstjärnorna på...
Få se vad jag gör.
Kanske vill ha snöstjärnepapperet
till ett annat kort - det är ju långt till jul!
 
Nej nu ska jag ge mig ut på snöskottningspass
med efterföljande promenad i solen.
 
Ha en skön söndag!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, va fint detta kortet blev. Så sött! kram

Svar: Tusen tack! <3
MormorMargareta

2021-02-20 @ 21:32:54
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0