8 februari -21 Blått och brunt...

... är en av de färgkombinationer
som jag gillar.
Börjar med att visa kuvertet idag,
så ser du tydligare papperet,
som inspirerade mig.
 
 
Ja, det finns ju lite rosa och grönt också
men jag valde att lyfta det blå.
 
 
Det blir ju bara 6 cm breda remsor
kvar av mönsterpapperet
när jag gjort mitt kuvert.
Här valde jag att skarva på mitten,
så att jag fick en kvadrat på 12x12 cm
och satte då en lite bredare blå kant runt.
Eftersom mönstret är lite diffust
villas skarven bort tillräckligt av Grattis, eller hur?
 
Stansade hörnen på mönsterpapperet
med min hörnpunch från ek-success,
den som gör konkava hörn,
som gjorda för en liten halvpärla ;-)
 
 
Vek en kakservett runt kanten,
och knöt en blåprickig rosett
med hjälp av en plastgaffel.
(Om du vill se en demo hur jag gör rosetten
gjorde jag en sån för Helihaks blogg för länge sen. 
Klicka på länken här, så kommer du dit!
Du får scrolla långt ner i inlägget
för att komma till demon
och den med plastgaffeln kommer sist!!)
 
Sen gjorde jag en bukett av blå rosor
och diverse utstansade blad.
Blommorna och rosetten monterade jag
med hjälp av limpistolen
och bladen och kakservetten med bokbindarlim.
 
De olika papperslagren är, som vanligt,
monterade med distanskuddar.
Glitterpennan Sakura Gelly Roll clear star #700
utmed papperskanterna.
Det är lätt när papperet funkar som linjal.
Syns inte så bra på foton - men
oj vilken skillnad det gör på kortet!!
 
 
Insidan fick också blå ram
och mönsterpapper
stansat med en kantstans från Fiskars.
 
Köpte på fb i höstas bling från BoBunny i många färger.
Här passade de ljusblå pärlorna precis.
Blomman var vit, men jag färgade in den med Distress.
 
Gammal Grattis-stämpel från Panduro.
 
 
Min vanliga enkla baksida
med mönsterpapper och min namnetikett.
Har punchar som stansar såväl den
som den scalloped cirkeln bakom,
såå smidigt!
Här hade jag tur och fick två blå blommor
på mönsterpapperet bakom...
 
 
Dags för kort och kuvert igen då
och sen ut till snöskottningen ;-)
Det kommer lite varje dag - ibland mycket...
 
Ha det nu så bra du kan!
Längtar du, som jag, efter en scrapträff?
ÅÅÅÅH så roligt det ska bli!!
Undrar när!?!
 
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt med blått och brunt, det passar faktiskt riktigt bra ihop =) kram

Svar: Ja, det hör ju faktiskt till mina favoritkombon. Tack för att du trippar in och kommenterar! Jag blir så glad! <3
MormorMargareta

2021-02-20 @ 21:32:22
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0