10 januari -21 Scrapbordsstädning...

... efter julkortsmakeriet
har jag ägnat mig åt ett par dagar.
Jag packar undan julpapper i en låda
och juldekorationer i en annan.
Julstämplar, juldies och julband
har också egna små boxar,
så att allt ska vara lätt att hitta
då jag vill göra veckans julkort.
 
Hittar alltid så mycket smått och gott
när jag städar.
Jag är ju en sån som sparar på
minsta bit av papper, men även band, spets
och överblivet utstansat.
Nu gav det inspiration
att göra några bokmärken:
 
 
Ett par vackra bandstumpar
inspirerade till detta.
Det glittriga bandet överst
fick mig att ta fram Sakurapennan
Gelly Roll i guld idag.
Bokmärken ska ju vara ganska platta
men tre små pärlhjärtan
fick ta plats längst ner i alla fall.
 
De övre hörnan är stansade med 
min konkava hörnstans från EK Success.
Bandet fäste jag mellan papperslagren.
 
Sen kom jag på att jag fått
ett läckert klippark i present
av en amerikansk scrapvän,
så jag letade fram det.
Där låg också mönsterpappersbitar
och seambindingband,
allt från Melissa Franses.
Vilken skatt!!
 
 
Den här söta tösen kan ju faktiskt
 se ut som om hon sitter och läser
ute i naturen en sommardag.
Hon fick en ram stansad med
Crea Nest Lies - de seten
har ju även små dies.
Mönsterpapper med handskrift,
stansat i övre hörnen 
med min "stjärtstans".
Den beige cardstocken stansade jag
i nederkanten med kantstans
från EK Success.
 
För att få formen längst upp
använde jag en die från Spellbinders
som jag la på diagonalen med hörnet
vid övre kanten på papperet
och drog genom cuttlebuggen bara så
att den stansade bort de övre hörnen.
 
Det gröna längst bak fick samma
blomkant nertill,
men upptill fick jag klippa för hand
innan jag stansade hål för bandet.
 
En "överbliven" blomma, stansad med Floral punch
och dito blad (Crealies Duo Dies CLDD 37)
samt några halvpärlor avslutade,
som du ser.
 
 
Ytterligare en bild från klipparket
och mönsterpapper från MF.
En liten spetskant av en överbliven bit
och några blommor, 
som jag tyckte matchade
flickornas blommor på bilden
fick vara med här.
 
När jag gör kort vill jag gärna
att blomblad och sånt sticker upp
men här har jag noga limmat bladen
med bokbindarlim, så att de inte
ska lossna och slitas så fort.
Ett bokmärke ska ju användas
på ett annat sätt ;-)
 
Blommorna kommer från Petaloo Premier:
The Penny Lane Garden Collection
om du undrar, men jag har
ingen aning om var jag köpt dem.
De har bott läänge i min blomlåda.
 
 
Ja, det var allt jag roade mig med igår kväll.
Har ju många små bandbitar,
spillpappersbitar och bilder i klipparket kvar,
så det blir  flera roliga stunder med detta pyssel,
det kan jag lova!
 
Annars roar jag mig med snöiga promenader.
Tänk att snön äntligen kommit!!
HURRA!!
 
Ha det gott och var rädd om dig!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilka fina bokmärken, perfekt pyssel när man vill använda upp lite spill, eftersom man oftast gör dem ganska små och så är de roliga att göra för det går oftast ganska snabbt att skapa dem, om man bara har en liten stund över. kram

2021-01-13 @ 20:11:34
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0