21 januari -21 Till en kattälskare...

... är detta kort,
som du kanske förstår ;-)
 
 
Det var med i en utmaning
där man ville se ett slimlinekort
med flera gula nyanser.
Kunde inte låta bli lite andra färger också
men mycket gult blev det.
 
Papper, motiv och dekos kommer från
Bo Bunnys Happy Tais-serie.
 
 
Bara älskar den här serien
men är inte alls van att skapa
med ett "set" på det här viset.
 
Eftersom jag köpt "kort och kuvert"
i slimlineformat
blir det ett köpekuvert till detta kort,
så jag kan inte bygga
så mycket på höjden.
Lite "fladder" i vimpelflikar etc
kan jag inte låta bli i alla fall.
 
 
Insidan med en liten ruta
att skriva en hälsning i.
Textstämpeln kommer från 
Jess Inks set JI-19003 Vänskap.
 
 
Enkel baksida.
 
Är du en kattälskare
kan du kanske njuta extra
av det här kortet ;-)
 
Snöslask idag tyvärr
så det gick trögt på promenaden
men våra drygt 10000 steg slirade vi fram i alla fall.
Sen var det gott med kaffe i soffhörnet
med tända ljus
och musik från grammofonen
(så gamla är vi).
 
Var rädd om dig! 
Kram på kramens dag!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jätteläckert kort!

Svar: Kram på dig! <3
MormorMargareta

2021-01-22 @ 07:17:45
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Britt

Så fint kort i en så annorlunda stil mot vad du brukar. Kul att testa nya grejor. Så många fina detaljer, måste vara lycka för en kattälskare att få ett så fint kort!
Kram Britt

Svar: Ja, det här var en utmaning med så annorlunda stil men min kattälskande vän blev glad i alla fall...Gillar också katter men på avstånd - annars får jag svårt att andas och nyser som en tok ;-)
Kram på dig! <3
MormorMargareta

2021-01-22 @ 08:32:04
Postat av: Maria

Härligt med en sån färgklick och så söta katter du hittat. Kul att skapa kortet med ett set, man får tänka lite annorlunda då vid skapandet och det blir lite skoj med en utmaning =) kram

Svar: Min kattvän blev glad över sitt kort! Tack för din rara kommentar! <3Kram!
MormorMargareta

2021-01-24 @ 21:17:49
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0