28 januari -21 Grattis Maja....

.... mitt "extrabarnbarn"
som nyss fyllde "tonåring".
 
 
Snodde ihop en rosenbukett
av rosor och rosenknoppar
ur mina gömmor,
ja, bokstavligt snodde ihop.
Satte den på en kakservett
som jag vikt runt kanten på mönsterpapperet.
Knöt en grönblommig rosett
om stjälkarna och några pärlstrån.
 
 
Bokstäverna till Majas namn
klippte jag ur ett ark med cut-outs
från Melissa Frances.
De var perfekta i färgen!!
 
 
Kortet blev lite sent skickat,
så jag förstod att det inte
skulle komma fram i tid.
Tur att det finns telefon och swish
som kommer fram på minuten!!
 
De söta blommorna är stansade
och embossade med floral punch
och bladdien kommer från Crealies - en favorit.
 
 
Baksidan fick dekor av
den utstansade biten mönsterpapper
från insidan.
Här syns det ganska väl
att den är skarvad
men jag tycker inte det gör så mycket.
 
 
Att jag får lite snålt med papper
och måste skarva
beror ju på att jag ofta gör kuvert till mina kort.
Det drar ju mycket papper,
så jag får klura och pussla lite
för att få papperet att räcka.
 
 
Kort och kuvert till sist, som ofta hos mig.
Trevligt med lite andra färger 
än julfärger nu.
 
Nu har vi fått vinterväder
med snö och kyla.
Jag som älskar vinter är såå nöjd!
Dagens promenad ut på Alderholmen
började i lätt snöfall
och avslutades med utsikt mot
en härlig solnedgångshimmel,
när snön slutat falla och himlen klarnade.
 
Var rädd om dig och de dina!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Nu pratar vi mysigt kort, blommor och bin. Ooops, näe när inga bin, eller? Vi spar på dom. Jag kom av mej, mysigt blommigt är det i alla fall, rosa och grönt som förstärker varann och gör det så somrigt. Det kommer en sommar, hoppas på sol och värme under tiden njuter jag av det härliga kort och den värme du skänker.

Kraaaam

Svar: Tack min vän för att du lämnar spår efter dig! Visst är det mysigt att vi går mot en vår - men än har vi riktig vargavinter här i Gävle. Jag gillar ju vinter, så jag misstycker inte ;-)Ljusare tider går vi dock mot med stormsteg - drygt en halvtimme extra dagsljus sen förra veckan!!
Kram! <3
MormorMargareta

2021-01-30 @ 17:28:45
Postat av: Maria

Åh, så fint! Detta härliga kort får en att längta lite extra till våren och vilken vacker blomsterbukett du skapat till det. Jättefint! kram

Svar: Tusen tack min vän! <3 Här är det verkligen vinter nu, men ljuset är ju på väg tillbaka - så skönt! <3
Kram!
MormorMargareta

2021-02-01 @ 20:12:02
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0