31 januari -21 Julkort v 4....

.... kommer här:
 
 
Min andra fönsterdie har jag använt idag,
den med fönstren på glänt.
Vet tyvärr inte fabrikat.
Motivet i fönstret kommer från ett julklappspapper.
 
Valde ett stjärnmönstrat papper
från en fin julpappersserie från Dovecraft:
Little Red Robin.
Jag hade verkligen inte behov av fler julpapper,
med det är inspirerande med nya ;-)  .
Bakom en kant av blekgult cardstock
i färg med stjärnorna på papperet
och huset man ser genom fönstret.
 
I övre kanten har jag stansat en stjärnkant
med en kantstans från Martha Stewart
och lagt en rad pärlor på tråd.
 
En påse med massor av stjärnor
i olika färger och mönster
köpte Åsa till mig för ett par år sen
på Dollar Store.
Det är alltid roligt att leta bland dem,
för att se om det finns några som passar.
Jag, som gillar när flikar "fladdrar",
kunde förstås inte låta bli
att böja lite på stjärnornas spetsar.
 
Ett snyggt gallerband i rätt färg,
som jag fått av en go scrapvän,
satte jag över pappersskarven bakom fönstret.
 
God Jul är stansat med die
från Gummiapan.
 
 
Insidan med stansat hål
att ha som skrivruta.
Använde die från Nellie Snellens Multi Frames.
De gör fina hålkanter
både runt hålet och det man utstansat.
 
 
Baksidan med den utstansade biten
från insidan.
 
 
Kuvertet
 
 
 Kortet och kuvertet till sist.
Nu har vi lika snöigt och vackert här
som den vy vi ser genom fönstret på kortet.
Jag njuter eftersom jag ju gillar snö!
 
Ha en fin söndag - det tänker jag ha!
Var rädd om dig!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, å fint kort! Så läckert med fönstret och pappret bakom så man ser utsikten. Stjärnkanten var ju jättefin och helheten fick du ihop jättefint =) Vi har fått lite snö här i Blekinge med, så lillan har kunnat åka lite pulka. Mycket uppskattat =) Och så blir det ju så ljust och fint ute =) kram

Svar: Ja det är lite kul med fönsterdien. Tack min vän för att du så flitigt hälsar på här och lämnar spår efter dig! Du ska veta att du gör mig så glad!!Kram!
MormorMargareta

2021-02-01 @ 20:07:33
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0