14 juli -21 Viktoriadagen....

... fast på Öland är vi inte...
Kronprinsessan blir nog firad så det räcker ändå,
trots coronatider.
Försökte fira en herre på födelsedagen
med ett lite snabbgjort kort.
Hoppas att det kom fram i tid - man vet ju aldrig
med postnord nu för tiden.
 
 
Tyckte den här trombonspelande yngligen
kunde passa att förmedla en fanfar
för en jubilar.
Han fanns i ett skåp här i Björkebo
och bara väntade på att brista ut i toner...
 
Några spillbitar av ett mönsterpapper
med en söt liten pippi,
som stämmer in i hyllningskören
från övre hörnet på kortet.
 
Det svart-vita motivet fick styra färgvalet
men det behövdes ju liteglitter och glamour också,
så bling lite här och där fick också vara med.
Som vanligt har jag också glittrat
runt alla papperskanter med
Sakura Gelly Roll clear star #700.
  
 
En lämplig die hade jag
att använda till insidan.
Hittade den på facebook
för ett tag sen - ett fynd!
 
Den fick bli enda dekor på insidan
med vår hälsning, som vi skrev efter fotograferandet.
 
Det blev alla bilderna idag.
Vanligt köpekuvert till detta kort.
 
Puh! Varmaste dagen i sommar, +29 grader!!
Hoppas att du inte haft det riktigt lika varmt.
Fast du kanske är en som njuter av värmen!!
Det gör inte jag!!!
 
Ha det gott!
Kram!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Hej, nu är det liksom på gränsen till för varmt för mej med. Allt jag gör går sakta pga värmen. Vattenflaska efter vattenflaska slinker ned...Sitter inne, men inte bakom galler (*tihiii*)

Snyggt kort blev det ändå, trots värmen.

Kraaaaaam

2021-07-15 @ 13:17:38
Postat av: Eva

Puhh här med. Tänk förr när jag låg och stekte mig för att bli riktigt brun. Nu kryper man upp i soffan i källaren där det är svalt och skönt.
Riktigt härligt kort har du gjort. Tur att det händer födelsedagar så man hamnar i scraprummet ibland. Jag har också några kort att visa efter idag.
Ha det skönt i skuggan.
Kram Eva

2021-07-17 @ 11:49:36
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Härligt när man kan knåpa ihop ett snabbt kort till en jubilar =) Hoppas det kom fram i tid, fint blev det i vilket fall! kram

2021-07-25 @ 21:26:24
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0