28 juli -21 To old English friends....

.... är dagens kort.
När Kjell var barn,  var Mike praktikant
på Sandvikens Järnverk (som det hette då)
och umgicks mycket i Kjells familj.
De (och senare vi) har haft kontakt sen dess
med många besök i båda riktningar
i alla våra generationer med barn och barnbarn.
Mike och hans fru Janet fyller år
dagarna efter varandra
och denna sommar fick de ett gemensamt kort.
 
 
Har en underbar pappersserie från Altair Art: Aurora,
och på ett av mönsterarken, 06,
satt denna ljuvliga lilla pippi,
som fick flyga iväg med congratulations.
 
Gröngrå cardstock bakom,
(älskar de här lite "matta" färgerna,
brukar kalla dem "trött grönt" t ex)
och en mycket smal vinröd kant
runt själva motivet.
Mellan dem satte jag en kakservett.
 
 
Eftersom "motivet" är så stort och "blommigt"
dekorerade jag sparsamt
med organzarosett, blomma och ett par blad.
Texten For You stansade jag två gånger
och limmade ihop för att få lite struktur.
 
Stansade hörnen på motivet med
den konkava hörnstansen från ek-success
och satte en rhinestone i hörnen.
(Här syns bara en) 
 
Som vanligt har jag monterat med distanskuddar.
Jag köper dem på Biltema
i påsar med många ark med fyrkanter
som sen är lätta att klippa i lagom bitar.
 
 
De här papperen ger så ljuvliga kuvert!
Här har jag slösat och gjort kuvertet
av ett annat papper i serien, 05.
 
 
Insidan fick blommor från samma papper
som jag tog motivet från.
Klippte också ut en liten fjäril
som jag dekorerade med.
 
Texten är stansad med die
från Avery Elle: sentimental dies.
 
Det var lite bråttom att få kortet med posten
så jag hann skriva innan
jag kom på att jag skulle fota.
 
Mike, som fyllde 92, brukar ofta framhålla
att Kjell 79  "is his oldest friend",
d v s den vän han har kvar i livet,
som han känt längst ;-)
därav texten.
 
 
Baksidan med en spillbit
som jag tyckte matchade kakservetten.
Här använde jag min lilla ovala namnetikett.
 
Tyckte det blev lite väl tamt
så det fick bli en bladkvist
och några retroblommor i övre hörnet.
 
 
Kortet med sitt kuvert
har lyckligen anlänt till Tetbury,
den lilla stad i Cotswold
där Mike och Janet bor nuförtiden.
Lite försenat blev det,
men det skyller jag helt på postnord -
engelska postverket brukar sköta sig perfekt.
 
Mitt glesa bloggande beror
-dels på sommarhettan
-dels på jätteslö uppkoppling här i Björkebo.
Det blir så trist när det segar!!
Vi har ett mobilt trådlöst bredband
och det fungerar oftast bra här,
men i sommar verkar det
som om alldeles för många sommargäster
samtidigt försöker använda sådana....
 
Ha det gott!
Idag njuter vi av att vi fått regn!
Efterlängtat!!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken vacker bild på fågeln, behövs inte mycket dekorationer då =) Verkligen fint papper. Kram

2021-08-15 @ 16:11:53
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0