5 juni -21 Julkort ....

....på årets varmaste dag är ju knäppt,
men eftersom jag ligger efter i bloggandet
av "ett julkort i veckan"
och nu kommit hem till ett bra bredband
får det bli några julkort nu,
så jag "kommer ikapp"
inte bara med att göra julkort
utan också med att blogga dem.
Det här är nr 20!!
men det finns fler i högen...
 
 
Här har jag använt mig av 
färdiga kortstommar och kuvert i guld,
som ICA MAXI sålde ut härom året.
Passade bra till de här mönsterpapperen
och färdiga tagsen att klippa ut
från Reprints  serie: Christmas Holiday.
 
Matchade med kanter i grön cardstock
och stansade nederkanten på den
med kantstans från ek-success.
 
Övre hörnen på mönsterpapperet
stansade jag med hörnpunch, 
som också kommer från ek-success.
 
Fina halvpärlor i guld
fick jag av Åsa i julklapp
och några av dem passade ju perfekt här.
 
 
Insidan i samma stil
med en utstansad oval som skrivyta
och en textstämpel i brun Versa fine
på vitt ritpapper, som jag fäste bakom.
 
Som vanligt har jag glittrat med Sakura Gelly Roll
runt papperskanterna, men denna gång med gold.
 
 
Den utstansade ovalen fick pryda baksidan
bakom min namnetikett
med scalloped ram.
På de här lite mindre korten
använder jag en mindre namnetikett,
som Åsa gjort åt mig på datorn.
Jag stansar ut dem med en 1"-cirkelpunch
från ek-success och den scalloped kanten 
med matchande 1 1/4" scalloped punch.
 
 
Kortet med guldkuvertet.
God Jul-dien kommer från
Rox stamps julkalender i fjol.
 
Idag har vi firat Kjells 79-årsdag
med bl a middag på Laxöns restaurang
Kungsådran tillsammans med Åsa och Mickan.
En varm fin kväll med jättegod mat
(lax förstås!! från Dalälven)
ute i solskenet.
Vad kan man mera önska...
 
Hoppas du har det bra i värmen!
Imorgon ska jag ägna mig åt min trädgård,
som jag har varit borta ifrån ett tag.
Det växer så det knakar
och nya blommor slår ut mest varje dag.
Härligt!
Sen blir det nog ett julkort i bloggen igen....
Välkommen åter då!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket fint papper och tag. Härligt att fira mannen och gå på restaurang och träffa barn och barnbarn förstås =) kram

2021-06-14 @ 21:21:19
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0