7 juni -21 Rosa jul....

.... fick det bli här - inte julfärger precis.
Har använt spillpapper från Maja Design,
därför blir det inget matchande kuvert idag.
 
 
Jag valde en av mina äldsta hÄnglar
och färglade den i bleka matchande färger
med Distress Markers och vattenpensel.
Hjärtana, liksom de utstansade hjärtana,
har jag lagt Glossy Accent på.
Hjärtedien kommer från Rox stamps.
Har också glittrat med Sakura Gelly Roll
clear star och vingarna med Wink of Stella.
 
Stansade ut motivet med
cirkeldie från Memory box
och en smal scalloped kant
med Crea Nest Lies.
Sen monterade jag det på en cirkel
stämplad med jultext från Jess Ink
och satte en ram runt
stansad med dies från Nellie's multi frames 079.
 
Den rosa cardstock jag använt
är lite glansig i ytan - såå läcker!
 
 
Vimplarna är stansade med
Cherry Lynns Horizon Fishtail Banners
och sen klippte jag randiga spillbitar
och satte på.
 
Ljusgrön dubbel rosett knuten
med hjälp av en matlagningsgaffel.
 
Blommorna stansade och embossade
med punch från Floral Punch
och bladen med en die från Cherry Lynn:
Holly Leaves B183,
som har en hel rad blad i olika storlek
och vända åt olika håll.
 
 
Insidan med dekor i samma stil.
God Jul stansat med die
från gummiapan.
 
Cirkelramen är spill från
den stansade ramen på framsidan.
 
 
Baksidan med min namnetikett
på cirklar stansade med dies
från Crea Nest Lies.
 
Julkort nummer 21 idag alltså
men jag har två till i julkortshögen,
så jag är faktiskt ikapp
även om bloggningen ligger efter.
 
Annars är det en del trädgårdspyssel igen
nu när vi är hemma i Gävle igen.
Det är jättevarmt, så en och annan stund
i vår svala källare, där jag har kortmakeriet
blir det för att orka med värmen ute.
 
Ha det gott i värmen!
Välkommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Dina kort avspeglar alltid din värme och kärlek. Detta gör det också med med tanke på färgvalet, dubbelt så mycket värme. Jag tycker det är ett sött och mysigt julkort.

Kraaaam

2021-06-14 @ 12:03:03
Postat av: Maria

Härligt kort och så fint med det skimrande pappret =) Fina dekorationer och snygga vimplar med spetskanter. Kram

2021-06-14 @ 21:18:22
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0