19 mars -21 Snabbscrappat....

... spillpapperskort visar jag idag.
Igår skulle jag till frissan Marie
och kom på att hon just fyllt år.
Tulpaner!!
 
 
Det blev ett kort med tulpaner
(och en bukett riktiga).
Spillpapperskort förstås
och tulpanerna är stansade med 
die ur ett set Thinlits från Sizzix,
som du nyss sett använt här inne.
 
Idag stansade jag också ut en rektangel
med rundade hörn och prickkant
med die från Nellie's Multi Frames
som jag monterade tulpanerna på.
 
Den lilla grattisstämpeln tror jag
härstammar från InkyWings,
bu who knowes - den är nog
mer än 10 år gammal...
 
Resten ser du.
Hade jättebråttom, så det blev 
ett enkelt kort - men uppskattat.
 
Nu snabbar jag mig ut i solen.
Ska ta ett första litet tag i trädgården
med att klippa bort
en del fjolårsskräp ur rabatterna.
Kjell går stavgång idag
och behöver inte "rastas" av mig.
 
Snart är det helg igen!
Ha det bra!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Åhhh vilken fin tulpandie. Den måste jag hålla ögonen efter. Inte lätt att ta sig an trädgården. Den ena dagen sol och varmt. Nästa dag ligger det ett vitt täcke på marken. Våren är nyckfull.
Må så gott. Kram Eva

Svar: Hej Eva! Nu har vi snö i Gävle igen - hade det varit 22 december hade det passat bättre ;-)Imorgon får jag sista vaccinsprutan - ser fram emot det! Hoppas ni har det gott!
Kram!
MormorMargareta

2021-03-19 @ 19:21:22
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Men vilka söta tulpaner och så härligt att få användning för lite mer spillpapper =) kram

Svar: Spillpapper är verkligen en skatt - och så roligt att plocka med. Sen blir jag ju glad när lite går åt också - fast det blir ju hela tiden påfyllning ;-)Kram och tack! <3
MormorMargareta

2021-03-19 @ 20:51:12
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0