20 maj -21 Live, laugh, love...

... så fina dies jag hittade på Facebook.
Ingen aning om fabrikat.
  
 
 Valde ett ljuvligt mönsterpapper
från Lemon Crafts serie Sweet Secrets.
Monterade remsorna på samma rosa cardstock
som jag också stansade orden i.
La Glossy Accent på orden.
 
Hörnen är stansade med "stjärtstansen",
som ju är en av mina favoriter.
 
 
Dekorerade med blommor stansade
med Floral Punch och en liten gul i mitten
stansad med en liten okänd punch.
Bladen är stansade med die
från Britannia Dies - köpt i London tror jag. 
 
Några gröna rhinestones fick också vara med.
Kanterna glittrade jag med
Sakura Gelly Roll clear star.
 
 
Kuvertet
 
 
Tog ett annat papper ur samma serie till insidan.
Stansade ut ett hål till skrivyta
med die från Sizzix (65 99 68, som innehåller 2 dies,
denna + en med en oval)
 
Texten kommer från Slöjd Detaljer:
Hello SLO 065
 
Stansade blommor ur en spillbit
och blad ur en annan,
som var lite mer i färg med detta papper
än de på framsidan.
 
 
Baksidan med den ytstansade biten från insidan.
 
 
Kort och kuvert, som avslutning idag också.
Är såå glad för jag har fått ordning
på min sedan länge trilskande dator
och kan blogga igen!!
Till slut fick jag hjälp av Media Markt,
som lyckades felsöka
(och komma fram till samma diagnos som jag själv,
nämligen en glappande laddare)
och fixa en som funkar!!
Trevlig var han också, killen som fixade!
Ha varit på flera andra ställen utan att få hjälp...
 
Blir inte så många kort gjorda nu
då mycket tid går åt till trädgården.
Tror jag ska bjuda på ett trädgårdsinlägg snart....
 
Ha det nu gott och njut av solen
de dagar den visar sig,
så får jorden och växterna njuta av regnet
de dagar det faller.
Mina nyplanterade perenner gläder sig
och jag slipper bära vattenkannor
under regnvädersdagar!!
Kram - och välkommen åter!
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Superfint kort i fina färger, med fina detaljer och så fina ord. ❤️

2021-05-23 @ 06:33:59
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Maria

Vilket härligt kort, det blir man verkligen glad att se och så läckert mönsterpapper. Härligt att du fick tag i diesen och att du fick hjälp med datorn. Undrade lite vart du tog vägen när det inte kom något inlägg på så många dagar ;) Du skämmer bort oss följare med att publicera så ofta hihi. Ha de gott! kram

2021-05-25 @ 20:23:27
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0