23 maj -21 Julkort på pingstdagen....

... är väl lite knäppt men ändå....
 
 
En av mina äldsta jul-hÄnglar
fick ta plats här.
Mönsterpapperet andades jul och gran
så den passade fint.
Motivet är färglagt med Distress Markers.
Jag har glittrat de vita detaljerna med 
Wink of Stella clear
och en del detaljer samt utmed papperskanterna
med Sakura Gelly Rpll clear star.
 
Kanten är stansad med die frånCraft Emotions:
Open square scalloped XL.
 
 Motivet är utstansat med Spellbindersdie:
Labels twentyeight och chalkad runt kanten med grönt.
 
Dekorerade med Åsas julpoststämpel
också med gran, ett par stjärnor
och röda halvpärlor.
 
 
Insidans gröna kant är spillet
från stansandet av framsidans kant.
Följde upp grantemat med några grankvistar
stansade med punch från Martha Stewart.
 
Textstämpel från Stämpelfabriken.
 
 
Kuvertet
 
 
Baksidan.
 
 
 Ja, det var allt för idag - kortet och dess kuvert.
Har ju inte varit så flitig här på bloggen
på några veckor.
Datorn har ju strejkat
men jag har inte heller varit så flitig
vid kortmakarbordet.
Trädgårdspyssel har tagit mycket av min tid.
Ska visa er resultatet av detta snart.
 
Nu sticker vi strax till Björkebo - längtar!!
 
Ha det gott denna fina årstid!
Kram! 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Men det är ju snart jul...i igen...

Jag upplever att du blivit säkrare på färgläggning och den där transparenta känslan som är i akvarellvärlden. De är så läckra, dina kort! Kraaaam

2021-05-23 @ 22:07:08
Postat av: Maria

Vilken fin stämpel och färgläggningen stämmer så fint med mönsterpappren =) kram

2021-05-25 @ 20:18:35
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0