27 maj -21 Älskad kotte...

.... på väg med gratulatiomsbukett.
 
For till Björkebo utan att ta med mig
några mönsterpapper denna gång.
En del finns ju här sen förr
men har egentligen ingen koll på
vad som gömmer sig i skåpen,
så det blir en överraskning ;-)
 
 
Idag hittade jag en spillpappersmapp
med bitar av turkos/grönmönstrade papper.
(Du har kanske förstått att turkos
hör till mina favoritfärger?!)
De bruna detaljerna på ett av papperen
fick mig att välja en kortstomme
i naturfärgat kvistpapper.
 
Stansade ut motivet med die från Cottage Cutz:
Nesting Stitched Scalloped Circle set,
och satte en smal turkos kant bakom,
stansad med en cirkeldie från Memory Box.
 
Blommor ur Björkebogömmorna
och blad stansade med die
från julkalendern -20 från Skapat av.
 
 
Motivet är färglagt med Distress Markers,
vattenpensel och Wink of Stella
samt Sakura Gelly Roll clear star
för glittriga detaljer.
 
 
Glömde ta med mig textstämplar,
så det får jag komplettera med
när jag kommer hem till Gävle
(eller skriva själv om jag vill skicka kortet härifrån)
 
Skrivytan utstansad som hål
med die från Nellie's Nesting Dies
med ett vitt ritpapper bakom.
 
Blommorna är stansade och embossade
med punchar från Floral Punch.
Använder ju ofta dem inuti korten
eftersom de är platta.
 
 
På baksidan dekorerade jag
med cirkeln, som blev kvar
när jag stansat för insidan.
 
Kuvertet idag blir det som hör till kortstommen,
så det fotar jag inte förstås.
 
Vi har haft några otroligt blåsiga
och kalla dagar här i Änga,
men ikväll har solen kommit
och imorgon lär värmen också komma.
Det längtar vi efter!
Hoppas den kommer till dig också
så att du får en härlig helg!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Monika

Fint

2021-05-29 @ 23:33:44
Postat av: Maria

Åh, så fint kort! Du har färglagt kotten så fint, så de liksom kommer till liv lite från pappret. Kortet går ihop så fint med färgerna och framsida och insida blev så snygga! Snyggt skapat =) kram

2021-05-31 @ 21:13:03
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0