11 november -21 En liten fågel...

... ja till och mer flera,
kvittrade om födelsedag.
Och jag som behövde fylla på 
i grattiskortshögen
satte igång...
 
 
Jag har ju fått så många fina papper
av rara scrapvänner sedan många
av mina drunknade i översvämningen
i mitt kortmakeri i källaren.
En hög med utstansade bakgrunder 
fick jag också
och i Bollnär köpte jag ett par påsar
med urklippta motiv på scraploppis.
Såna har jag aldrig skapat med förr...
 
Älskar ju fåglar, så de här var roligt att börja med!
 
 
Alla lager monterade med 
distanskuddar som vanligt.
 
Det enda jag själv bidragit med
är "stjärtstansen" i hörnen,
turkos bling, ett par hjärtepins,
den smala turkosa cardstockkanten
och Grattis, utstansat med
en die från Crea Lies.
 
 
Insidan, där jag stansade ett "hål"
att skriva i med en die från Cherry Lynn:
French Flair Scalloped
ur serien Stacker layers.
 
Den har ju liknande form
som den på framsidan
(som ju inte var stansad med "min" die)
 
 
På baksidan satte jag en bit av mönsterpapperen 
som jag använt till fram- och insida
men också en liten remsa av kuvertpapperet.
 
Mönsterpapperen var ur 6"-block
och räckte ju inte till kuvert,
men jag hittade ett papper
som jag tyckte passade hyfsat till.
 
 
Så här blev kuvertet med det.
Det räckte bara till ett kuvert på 14x14 cm
så jag fick göra kortet lite mindre idag.
 
 
Här ser du kortet och kuvertet.
Jag blev ganska nöjd med det.
 
Gråtrist väder i november.
Tog en promenad och gick förbi hälsocentralen
som hade drop-in för influensavccin,
så nu är det klart - skönt.
Får vänta nån vecka då
på att ta tredje coronavaccindosen.
 
Var rädd om dig!!
Du är väl vaccinerad?!?
Vi har några med allvarlig covid
på vårt sjukhus nu - ovaccinerade....
 
Välkommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Så fint kort, man får nästan lite vårkänslor när man tittar på det =) Söta fåglar. kram

Svar: Tusen tack! Ja det blev lite vår på det här kortet! Hittade så söta små bolder på scraploppis i Bollnäs så jag kunde inte låta bli....Kram!
MormorMargareta

2021-11-19 @ 22:41:47
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0