13 november -21 Underbart kuvert...

... blev det av det här vackra mönsterpapperet,
som Åsa hittade åt mig i Avesta.
Jag föll direkt!
 
 
Jag är ju så förtjust i all göra
matchande kuvert till mina kort
och om kuvertfliken blir så här fin
blir jag extra nöjd!
Papperet kommer från Reprints serie
Miss Margit och heter Rose Garden.
 
 
 Hittade ett matchande papper
med mindre rosmönster:
Lots of Roses, 
som jag använde till framsidan.
Det hade randmönster på baksidan
av flikarna som jag böjde upp
och fäste med hjärtebrads.
En bit av kuvertpapperet satte jag i glipan
så det syns där bakom.
 
Den gröna kanten är stansad med
Cherry Lynns Stackers Nesting Dies
Square scalloped XL2
 
 
En kakservett och rosor i stil
med dem på papperet, rosenknoppar
samt ljusblå "bär" och vita pärlor på strå
och hjärtepins satte jag ihop med gröna blad
(stnsade med die från Magnolia).
 
Längst ner pappersspets men hjärtan.
 
Använde grattisdie från Mandys.
 
 
 På insidan använde jag det småblommiga papperet
och stansade utett hål med hjärtedie.
Stansade två gånger med olika stora dies
och vände den randiga sidan ut
 på det mindre hjärtat.
 
Tyckte den gamla stämpeln med
Hjärtliga gratulationer
passade bra.
 
Dekorerade med en pärlswirl från Panduro.
Kanten är spillet från stansningen
av framsidans kant.
 
Här syns kanske också
att jag ritat en glitterkant runt papperet
och hjärtehålet med Sakura Gelly Roll #700.
Använder den på alla kort
men det syns dåligt
 
 
 Det utstansade hjärtat 
fick bli dekor under min namnetikett.
 
 
Kortet och dess kuvert har nu nått födelsedagsbarnet
så nu kan jag blogga det.
 
Ha nu en fin söndag!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Fint och lite romantisk stil på kortet. Det kan ju aldrig bli fel med rosor =) kram

2021-11-19 @ 22:40:10
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0