14 november -21 Julotta i morgonväkten...

... kanske det snart ska bli här.
Åh så härligt det vore
med en så här vit jul!
 
 
Både motivet och spillpapperet till kortet
har jag fått av goa scrapkompisar.
Stansade ut motivet med en Classic oval
från Spellbinders
och ramen med tillhörande Scalloped oval.
 
Den stora vackra snöstjärnan i övre hörnet
är stansad med die från
Tonic Studios: Rococo Winter snowflake.
Älskar den!
Glittrade med Stickles Star dust,
fast det går ju inte fram då bra på fotot.
 
 
"Stjärtstansen" kom till användning i hörnen.
God Jul är stansat med die
från Gummiapan
och den lilla snöstjärnan med punch 
från Martha Stewart.
 
Jag knöt rosetten med hjälp av 
en matlagningsgaffel.
Hur jag gör kan du se HÄR,
fast du får scrolla ner till gaffelrosetten
i det här gamla inlägget.
Det ger så fina rosetter!
 
 
Insidan med några av de allra sista bitarna
av de här spillpapperen.
 
Julhälsningsstämpeln är en av mina äldsta,
varifrån den kommer vet jag inte.
 
Snöstjärnorna här kommer också
från en Martha Stewartpunch: Glacial snowflakes.
Klarblå bling från BoBunny - så läckra i verkligheten
men försvinner nästan på fotot,
eller ser nästan svarta ut.
 
 
 Baksida i samma stil som kortet
och nu är den här spillpappersbiten helt slut...
 
Alltså inget matchande kuvert idag.
 
Kylig söndagspromenad idag,
men skön!
Imorgon drar vi till Björkebo.
Det ska bli mysigt trots novembermörkret.
Ibland tänker jag att november
är en "onödig" månad
men hur skulle jag då hinna
göra julkorten färdiga??
 
Tack för ditt besök - välkommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Kirsi

Himla fint julkort! :D

Svar: Tusen tack! <3 Så glad jag blir!
MormorMargareta

2021-11-15 @ 10:57:52
URL: http://www.kirsi.nu
Postat av: Maria

Så härligt vintrigt kort du gjort, och så fin den stora snöstjärnan är! Jag har fortfarande inte kommit igång med mina julkort, men nu har jag iaf fått hem lite nytt material (papper och dekorationer och toppers/bilder), så nu kan jag sätta fart vilket jag måste göra om jag ska hinna. Funderar på att minska mängden kort något i år, vi får se hur det blir =) kram

Svar: Jag tror att jag är nästan färdig med mina julkort - men jag har ju gjort "ett i veckan" ganska länge, så högen är stor nu. Lycka till med dina!Kram och tack för att du tittar in och kommenterar! Det gläder mig ska du veta!
MormorMargareta

2021-11-19 @ 22:38:02
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0