16 november -21 Utanför min komfortzon...

... försöker jag ta mig ibland.
Inspirerades av flera läckra kort,
bl a av Lena Persson
på Bollnästräffen,
som i sin tur inspirerats av någon,
som också inspirerats av någon...
 
 
Nåväl, klippte ur lite bilder 
ur spillbitar från en serie papper
som fanns kvar sen i fjol i "Jullådan".
 
Sen letade jag band och spillpapper
som skulle passa i färg
till de utklippta motiven.
 
Det beige papperet veckade jag
i min (alltför bortglömda) pappersveckare
innan jag stansade ut ett hjärta.
 
Hittade en gammal stämpel från SlöjdDetaljer
med en julsång,
som jag färgade in mitten på
och stämplade mitt på kortstommen.
Tyvärr visade det sig
att jag borde stämplat mer,
men bättre lycka nästa gång ;-)
 
 
Sen "staplade" jag alla delar
i lager på lager
och provade mig fram
tills jag var ganska nöjd.
En lintråd ringlade jag längst bak
över det blåmönstrade spetsbandet.
 
Sen gällde det att montera
med distanskuddar
för att få volym.
 
Snöstjärnan från Penny Black
stansade jag i blekblått papper
och glittrade med Stickles.
 
Avslutade med bruna och blekblå halvpärlor.
 
Tyckte det var svårt
att få till en matchande insida.
Det fick bli så här:
 
 
Stämplade hela sången
och en julhälsning på höjden.
 
Dekorerade med en mindre snöstjärna,
halvpärlor och den sista
av mina urklippta bilder.
 
Våra namn får vi skriva i högermarginalen.
 
Baksidan glömde jag fota
och nu är jag ju i Björkebo
och kortet i Gävle.
 
Nåt matchande kuvert blev det förstås inte
men det finns ju kuvert med i paketen
med kortstommar jag köper från Kristinas.
 
Ha en fin novembervecka
trots gråvädret.
Det ger ju fina möjligheter till scrap i alla fall ;-)
 
Välkommen åter!
Kram! 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

*Sitter med hakan i händerna stöttade av skrivbordet och ur mina ögon flyger hjärtan till kortet i strid ström* Om man hade kunnat bli förälskad i kort hade jag varit tokföräskad och kär så hjärtat nästan brister, tur för min familj och alla andra som gärna umgås med mej och jag med dom så är det inte möjligt, eller??????

Förbannat (ursäkta svordomen) skönt att hoppa utanför zonen ibland, speciellt när det blir så där bra! Yiiiiiiiihaaaaaaiiii
Kram på dej!

Svar: Ja det var lite roligt att försöka sig på nåt helt nytt!! Roligt när det blir uppskattat också!Tack för att du tittar in och kommenterar! Det uppskattas mycket ska du veta!
Kram på dig! <3
MormorMargareta

2021-11-17 @ 20:40:22
Postat av: Maria

Kul att prova lite annan stil än det man brukar och här gick det ju finfint med resultatet =) kram

Svar: Tack snälla du! Ja det gav lite mersmak - få se om jag kan få till nåt mer...Kram på dig! <3
MormorMargareta

2021-11-19 @ 22:34:36
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0