17 november -21 Rosor, rosor...

... är ju bra på gratulationskort.
Här på mönsterpapperet
och så fler på kortet.
 
 
Brun kant stansad med die
(tror den är från CC Design,
men jag är ju i Björkebo nu och kan inte kolla.)
Satte en kakresvett mitt på kortet
och sen en bukett rosor.
Jag snurrade rosskaften runt min virknål
för att få spiralerna.
 
Grattis stansades i rött
och sen la jag Glossy Accent på.
 
 
Bladen är stansade med die
från Magnolia.
 
Knöt en röd organzarosett.
 
Allt monterat med distanskuddar
mellan papperslagren.
Blommor, blad och rosett 
satte jag fast med limpistol.
 
 
På insidan använde jag
spillet från framsidans stansade kant.
I mönsterpapperet stansade jag
ett cirkelhål att använda som skrivyta
och stämplade en hälsning.
Några platta blommor
fick dekorera och också dölja
skarven mellan de två remsorna
jag hade att dekorera kortet med
efter att ha tagit undan till kuvert.
 
 
Kuvertet blev så här.
 
 
Den utstansade cirkeln från insidan
fick bli bakgrund till min namnetikett.
 
 
Kortet och kuvertet till sist.
 
Om du har frågor om precis vad jag använt
så skriv dem i kommentarerna,
så svarar jag när jag kommer hem
och kan kolla upp.
Glömde ta med mina antecknngar om detta
när jag åkte till Björkebo.
 
Scrappa lugnt i novembermörkret!
Ha det gott! Kram!

Kommentarer
Postat av: Britt

Härligt kort i ljuvliga färger! Blommorna får mig att längta efter sommaren. Kram Britt

Svar: Rosor är ju aldrig fel - eller hur??Tack för besök och rara kommentarer - det uppskattas mycket! <3
Kram!
MormorMargareta

2021-11-18 @ 08:36:10
Postat av: Maria

Åh, så läckert det blev. En jättefin bukett =) kram

Svar: Ja, det är härligt med rosor!!Anette, som fick kortet gillade det - och det är ju det viktigaste!!
Kram!
MormorMargareta

2021-11-19 @ 22:31:05
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0