20 novenber -21 Nya söta hÄnglan...

... var alldeles lagom stor
för att passa in på den tag
jag ville ha på mitt kort idag.
 
 
Det läckra papperet kommer från
Reprints Christmas Bouquet-serie,
liksom ett klippark med bl a denna tag.
Papperet är en spillbit
från något tidigare kort
och jag tyckte det var snyggt
att matcha med en egen "bouquet"
med ros och bär i samma färgskala.
Stansade också ut
en järnekskvist med Cherry Lynns die
Holly Flourish B148.
Klippte sönder den och pusslade ihop
och satte på halvpärlor som bär.
 
 
Visst är hon bedårande söt
den nya lilla hÄnglan!! 
Som vanligt färglade jag med
Distress Markers och vattenpensel.
 
Jag monterade hÄnglan med distanskuddar,
liksom tagen, som jag böjde lite i hörnen
och försåg med en grön kant
och en lika grön satinrosett.
 
 
Hela kortet fick också grön kant
och hörnen stansade jag med "stjärtstansen"
Undrar om den finns än?
Jag köpte min hos Helihak 
för länge sen.
 
God Jul-die från Gummiapan.
 
 
Det fanns inte mycket mönsterpapper kvar
till insidan, som du ser.
 
Stansade den övre remsan
med kantstans från ek-success
och dekorerade med några rosa halvpärlor.
 
Den nedre fick en liten överbliven del
av de gröna bladen på framsidan
och en extra blomma.
 
Den gröna kanten här
liksom den på tagen,
bladen och God Jul 
är allt stansat ur det som inte syns
av den gröna kardstocken
som är kant på framsidan.
 
 
Det blev en mycket enkel baksida.
 
Jag har använt en färdig kortstomme.
Den gröna cardstocken är
hälften av en grön kortstomme
och ett grönt kuvert hör ju till,
så det får passa till det här kortet.
Har dock inte fotat det,
så nu är det slut för idag...
 
Är nu hemma från Björkebo
och säger, som många gånger förr:
Borta bra men hemma bäst!
 
Ha en fin fortsättning på helgen!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Kul med lite rosa inslag i julkorten, varför måste det bara vara rött och grönt liksom? =) Så fint blev det och vacker järnekskvist. Kram

2021-11-27 @ 21:25:27
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0