21 november -21 Tomtenissa...

... från hÄnglar på dagens kort.
 
 
MajaDesigns jättefina mönsterpapper
med julstrumpor och järnekskvistar
tyckte jag var en fin "miljö"
för den här söta Nissan.
Baksidan av papperet bjöd på prickar
som jag använde till vimplar
att dölja pappersskarven med.
 
Hörnen stansade med
den konkava hörnstansen
från ek-success.
 
Motivet är färglagt med Distress Markers
och sen utstansat med en cirkeldie
där jag lät lite av luvan och tårna vara utanför.
Den röda cirkeln bakom
är stämplad med JessInks fina runda julstämpel.
 
 
Eftersom papperet är så mönstrat
dekorerade jag bara med ett par järnekshörn
stansade med Cherry Lynns die
Holly Corner B184
samt en liten mässingsklocka.
 
Som vanligt monterade jag 
de olika papperslagren med distanskuddar.
 
 
Insidan fick julhälsning
stämplad med JessInks fina stämpel.
Tror att jag kanske ska sätta
en av Åsas fina julstämplar som dekor.
 
 
Kuvertet blev av den prickiga sidan.
 
 
Baksidan
 
 
Kort och kuvert till sist, som vanligt.
 
Nu är helgen över och en ny vecka väntar om hörnet.
Sista veckan före advent.
Längtar efter mer ljus i mörkret,
men i vårt hus "gör vi inte advent" i förtid,
men nästa helg!!!
 
Ha det gott i novembermörkret
och tänd ett ljus!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Söt tomtenissa och så fint mönsterpapper. Så fint med textstämpeln i cirkeln och vackra järneksblad. kram

Svar: Tack raraste du!Kram! <3
MormorMargareta

2021-11-27 @ 21:17:50
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0