28 november -21 Lila och röd jul....

... blev det idag.
Inte de vanligaste julfärgerna
men det här mönsterpapperet
fanns i Björkebo 
och passade till den här coola tomten
från "Nilla" Pernilla Nilsson.
Hon har en massa fina freebies
på sin facebooksida.
Du kan hitta årets juldigisar HÄR 
hoppas jag - om inte, försök bli vän med henne
på facebook.
 
 
Började på det här kortet i Björkebo
där jag hade mycket begränsat med dies.
Använde en del av en kantdie
för att stansa nerkanten på motivet.
Sen klippte jag överdelen,
det blev lite snett men får duga.
 
Tomten är färglagd med Distress Markers
och vattenpensel, som vanligt.
 
God Jul är stansat med en die
från förra årets julkalender från Rox.
Det finns en bakgrund också
men den fick vila idag.
 
Snöstjärnan är stansad med punch
från Martha Stewart
och monterad på en glittrig i hologramplast.
 
Hjärtpunchen kommer från CARL, Carla Craft
och hör till mina första.
 
 
Som vanligt har jag ju fått skarva mina papper
eftersom jag gjort ett kuvert
och då bara har 6-cm-remsor kvar.
På framsidan ligger skarven bakom tagen,
här på insidan bakom snöstjärnorna.
 
Stämpeln med julhälsning
kommer från Jess Ink.
 
 
Kuvertet
 
 
Sista lilla biten mönsterpapper
delade jag och lät dekorera baksidan.
 
 
Avslutar med kortet och dess kuvert,
som vanligt.
 
Första advent idag.
Har varit i kyrkan på förmiddagen - ganska fullt.
Kaffe på Berggrenska gården.
Sen var vi en sväng på stan
och såg lite av invigningsfesten för Gävlebocken.
Avslutade med Adventskonsert i Trefaldighetskyrkan
och enkel "hemsnickrad" jultallrik.
Riktig 1:a Advent alltså!!
 
Hoppas du också haft en härlig dag!
Välkommen åter - det kommer mera....
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Fin tomte och så vackra snöstjärnor. Du har dolt skarvarna av pappren riktigt bra =) kram

2021-12-01 @ 21:26:32
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0