4 november -21 Knaswebb...

... har det varit här någr dar.
Få se om det lyckas nu....
Försöker med ett par enkla julkort.
 
Har ju fått så fina spillbitar
av flera av mina scrapvänner,
som hört att hela min spillsamling drunknade.
 
 
Vi har ju en liten träff på onsdagskvällar
och jag tog bl a med mig en mapp med spillbitar
och några guldkort med kuvert i A6.
 
Det här ljuvliga papperet
fick bara grön kant och ett par extra järneksblad
(stansat med die från Marianne Design)
samt några glittriga röda rhinestones
som dekor.
 
God Jul är stansat med die från Rox
och sen la jag på ett lager Glossy Accent.
 
 
Insidan i samma stil
och med en fin text från Reprint.
 
 
Baksida med några spillpappersremsor
bakom min namnetikett.
 
 
Nästa kort har också järneksmönster.
Det fick röd kant.
Dekorerade rött band och en fin rosett,
samt ett järnekshörn stansad med die
från Cherry Lynn: Holly corner B 184
och röda blingstenar.
 
Den fina God Jul-dien kommer från Rox.
 
 
Till insidan räckte papperet inte riktigt
utan jag fick skarva.
Dolde skarven med ett smalt band.
Stansade nederkanten 
men en kantstans från ek-success.
 
Textstämpeln kommer från Jess Ink.
 
 
Baksidan med spillet från 
den stansade ovalen på insidan.
Idag fick det bli en oval namnstämpel.
 
Trevligt att vi kan börja träffas igen.
Som vi har längtat sen vårvintern -19!!
 
Ha det gott!
Kram!!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Väldigt fina, enkla kort. Härligt när det går lite snabbare att skapa dem med =) Måste snart sätta igång med mina för året. Kram

Svar: Tack! Ja det är tur att alla inte tar en hel dag....Har 68 i min hög nu - räcker snart!
Kram!
MormorMargareta

2021-11-06 @ 10:40:32
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0