5 november -21 Juluggla...

... finns det en sån?
Ja, den här fina ugglan fanns
i en påse med julmotiv jag fyndade
på loppisen i Bollnäs.
Blev såå förstjust i den!
 
 
Färdig kortstomme och spillbitar
av det jag fått av goa scrapvänner,
sedan hela min spillpapperssamling drunknat.
 
Satte motivet på en mörkröd kant,
som jag la Stickles Frosted lace på.
Sen stansade jag ut blad och grankvistar
ur spillbitar av grön och brun cardstock
och satte under nederkanten på motivet,
för att utöka skogen på bilden.
 
Julkram är stansad med en die från Gummiapan
och både den och bladen har fått lite Sticklesglitter.
 
 
Nederkanten stansade jag
med en kantstans från ek-success.
 
Snöstjärnorna är stansade
med punch från Martha Stewart.
 
 
Spillbiten på framsidan
räckte till insidan också.
Satte en mörkröd kant runt
och stansade ut ett ovalt hål
till skrivyta.
Textstämpel från Reprint.
 
Julstjärnorna och bladen är stansade
och embossade med Floral punch.
De pyttesmå gula "ståndarna"
är stansade med punch från Crafts too.
 
Och så bling förstås, 
både här och på framsidan.
 
 
Enkel baksida
i samma stil.
 
Kuvert räckte spillbitarna inte till
även om lag har ett par kvar,
så det får bli kuvertet som hör till kortstommen.
 
Idag verkar datorm - eller webben - sköta sig bättre.
Däremot ser min blogg alldeles knasig ut
när jag går in i den från mobilen.
Undrar vad blogg.se håller på med???
När jag går in från datorn
ser allt ut som vanligt...
 
Jag har i alla fall varit ut en sväng i trädgården idag
och gjort lite nytta.
Solen sken, så jag kunde tampas lite
med min "Summersnow",
som växt sig alldeles galet stor i sommar.
Den klättrar längs nästan hela planket
mellan vår och grannens trädgård
och tar sig dessutom upp i träd och buskar
på båda sidor om planket.
Helt underbar när den blommar
men måste hållas efter
annars har vi snart inget annat
i våra trädgårdar.
Det får nog bli en sväng i morgon med.
De lovar sol - regnar det dränker den mig ;-)
 
Ha en fin helg!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Britt

Jättefint kort! Du kan verkligen trolla med spillbitar och få till riktiga konstverk! Du gör också så fina insidor på dina kort.
Kram Britt

Svar: Tusen tack! Spillbitar är en stor inspiration tycker jag.Stor kram!!
MormorMargareta

2021-11-06 @ 09:30:35
Postat av: Maria

Vilken fantastiskt fin bild på ugglan, förstår att du föll för den =) Kortet blev jättefint! kram

Svar: Ugglor är ju fina - till allt! Fast det här är min första juluggla.Tack för rar kommentar!
Kram!
MormorMargareta

2021-11-06 @ 10:16:50
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0