8 november -21 Tomtefar...

... kom från en vän (i flera exemplar).
Hon hade varit så rar
och både stansat och "pusslat ihop" dem
och så skickat dem till mig.
Naturligtvis måste jag genast
försöka mig på att få till ett kort...
 
 
Oj vilket plockande och funderande det blev
med olika papper och upplägg
innan jag fastnade för det här.
 
Jag gjorde en banderoll med God Jul,
som han fick hålla mellan sina röda vantar.
 
Eftersom jag gjorde kuvert till kortet
blev det en skarv på papperet att dölja.
Då fick jag anledning att använda
min nya die med glanar i rad
från Joy! Crafts: Pine tree.
Skarvade lite bakom tomtens luva
så räckte reden längre.
 
Paketen längst ner är en papperskant
från ett gammalt Majapapper (tror jag).
 
 
Snöstjärnorna, både den stora
och de små, kommer från ett set dies
från Nellie Snellen: Magic card dies MCD 001,
Christmas card 1.
(Det finns en beskrivning hur man gör 
ett fiffigt rörligt kort med alla delarna,
men jag har bara använt de läckra snöstjärnorna än.)
 
 
Insidan fick textstämpel,
(som jag "lagat" med hjälp av textpenna
efter fotograferingen).
Åsas fina julstämpel fick också vara med
och en "överbliven gran" 
som fick en stjärna i toppen.
 
 
Enkel baksida
 
 
Ja det var den tomten
på sitt kort och med sitt kuvert.
Tack Birgitta!!
Det var så roligt att få dina fina tomtar!
Få se vad jag hittar på
med de andra två...
 
Kallt, kallt idag - men en solig och härlig promenad
hann vi i alla fall med.
Tur att jag sparat vinterjackor här hemma!
Det var dags att ta fram dem nu.
 
Tack för att du tittade in hos mig!
Välkommen åter!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken söt tomte och så fint kortet blev! kram

Svar: Tack för din rara kommentar! Blir alltid så glad när du varit in på besök!Kram!
MormorMargareta

2021-11-19 @ 22:45:26
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0