11 oktober -21 Träffinspiration....

... fick jag av Carina,
som jag satt bredvid i Avesta.
Hon gjorde så läckra kort
i många lager och med skrapade
och rivna kanter på mönsterpapperen.
 
 
Det här gjorde jag när jag kom hem.
Eftersom jag också ville göra ett matchande kuvert
och det papper jag använde till det
bara var 8", så fick det bli ett ganska litet kort,
knappt 12X12 cm.
 
Jag använde craftpapper som kortstomme
och spillbitar av mönsterpapper,
bl a ur samma serie,
som jag använde till kuvertet.
Den fina bilden har jag fått av en vän i USA.
Rynkade en bit tyll
och satte över övre deler av kakservetten.
Bladen till blommorna är,
liksom hörnet, av mörkfärgad metall.
 
 
Som du ser har jag monterat lite "slarvigt"
så att hörnen på papperen
fått leva sitt eget liv.
Jag har förstås använt distanskuddar,
men inte satt dem i kanterna på papperen.
 
 
Kuvertet tyckte jag blev riktigt läckert!
 
 
Insidan fick likadan kakservett,
andra turkosmönstrade spillbitar
och en fin stämpel från Vilda stamps.
De finns numer att köpa hos Engströms.
 
Dekorerade med ett par blommor
stansade ur en spillbit och embossade
med punchar från Flower Punch.
Några bruna halvpärlor och en liten fjäril
fick avsluta.
 
 
Det fanns lite spill kvar till baksidan
men nu är det slut på de här bitarna.
 
 
Här är då det lilla kortet med sitt kuvert.
Det ska snart få landa hos en vän,
om postnord är mig nådig...
 
Det är tur att jag har kortmakeriet
att koppla av med.
Är såå trött och sliten av allt stök
med den här översvämningen.
Såå skönt att få tänka på nåt annat
och riktigt grotta ner sig
bland mönsterpapper och blommor!
 
Nu har vi i alla fall
gjort allt vi kan tills allt ska packas upp igen.
Nu får snickare och sanerare
sköta sina jobb utan vår inblandning,
fast vi lär ju höra dem förstås.
Vårt hus är ganska öppet
och det är bara byggplast
som skiljer oss från källaren.
 
Roligt att du tittade in hit!
Välkommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, så läckert kortet blev! För att inte tala om kuvertet, perfekt med mönstret på pappret ju =) Kram

Svar: Tack! <3 Det är ju lite "utanför boxen" för min del, men kul att göra på nya sätt!Kram!
MormorMargareta

2021-10-14 @ 20:48:02
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/
Postat av: Ann-Marie

Ja, visst är det fantastiskt hur mycket det kan ändras med rel lite. Det är detaljerna som gör det! Så fräckt (*åhhh ett nytt ord. Eller väldigt lite använt här hos dej*)!

Svar: Tusen tack min vän! Roligt att göra något "utanför boxen" ibland.Kram! <3
MormorMargareta

2021-10-20 @ 22:39:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0