12 oktober -21 Höstutmaning....

... var det bl a på Avestaträffen
och jag deltog med ett kort med
en söt skörde-hÄngla.
 
 
Hon är ju för söt 
där hon kommer med sin korg
från trädgårdslandet.
Hon är färglagd med Distress Markers,
som vanligt hos mig.
 
Hade packat ner höstpapper från Reprint,
som jag tyckte passade till detta.
 
Jag lät några silverlöv singla ner
i guldiga pärltrådar,
symboliserande de blänkande daggdropparna
som speglar höstfärgerna.
 
 
Har använt dies ur serierna Crea Nest Dies,
kvadrat, oval och cirkel.
För att kanten runt mönsterpapperet
och ovalen runt motivet
skulle framträda bättre
satte jag gul cardstock bakom.
Runt texten behövdes det ju inte
eftersom det var tillräcklig kontrast.
Textstämpeln finns i samma stämpelset
som hÄnglan och kommer från hÄnglar & Wings.
 
 
Hade också ett clarstämpelset med hösttema,
som jag använde på insidan av kortet.
 
Kanten är spillet från framsidans kantstansning.
 
 
Kuvertet av ett av de andra papperen
i höstsetet, som jag också använde
nertill på kortets insida.
 
 
Baksidan
 
 
Här är mitt kort och kuvert.
Det fanns många härliga höstalster
i den här utmaningen,
kort, tavlor och LOs.
Såå härligt med alla höstfärger
och motiv!!
 
Nu har vi flytt stök och oljud 
och vilar från detta i vår Stockholmslya.
Såå skönt!!
 
Ha det gott!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt höstkort, fin hÄngla och så läckert med löven som hänger ned. Söta svampstämplar =) kram

Svar: Tusen tack för din uppmuntran! <3Kram!
MormorMargareta

2021-10-14 @ 20:45:07
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/
Postat av: Ann-Marie

Vilket underbart höstkort!!!!!!

Svar: Tusen tack min vän! <3
MormorMargareta

2021-10-20 @ 22:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0