13 oktober -21 Fina julbilder...

... fanns det i den "utmaningspåse"
jag fick av min vän på Avestaträffen.
Här har jag kombinerat den
och papper och tag ur den påsen
med sånt jag själv har i mina gömmor.
 
 
Tänk att det finns så många olika 
dies med ovaler - olika breda och långa.
Här kombinerade jag två av mina
för att få en lagom bred ram
till det fina motivet.
 
Stansade ut "kopplade stjärnor"
som jag la under motivet
och några av stjärnorna som är spill från detta
fick också vara med.
 
 
Dekorerade också med julstjärnor,
som är stansade och embossade
med punchar från Floral Punch
och som jag sen chalkat med vitt
och glittrat med Spectrum noirs penselpenna.
 
Bladen är stansade med en lång die
som ger 6 blad i olika storlek
och är vända åt olika håll.
(Fabrikat har jag inte tillgång till nu - är i Sthlm)
Satte ett mörkgrönt pärlband som avslutning
längs papperskanten nedtill.
 
 
Det fick bli stjärntema på insidan också.
Kanterna är stansade med en kantstans
från Martha Stewart i en spillbit.
Mittbiten är från samma spillbit
som framsidan.
Utstansade en skrivyta som vanligt.
 
Dekorerade med stjärnor,
dels spill från kanterna,
dels från den där jättepåsen med olika stjärnor
som Åsa köpte på Dollar Store
för länge sedan - de räcker länge!
 
Julstämpel från Reprint - en av mina favoriter.
 
 
Baksidan fick den utstansade ovalen
och en utstansad stjärna
i den turkosa spillpappersbiten
under min namnetikett.
 
Vitt köpekuvert idag
eftersom jag bara jobbade med spillbitar.
 
Njuter nu lugn och ro i Stockholmslyan.
Såå skönt!!
 
Ha det gott du också!
Kram! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilket fint kort, och så snyggt med de kopplade stjärnorna till! Älskar ju stjärnor =) Ett mycket fint julkort. kram

2021-10-14 @ 20:43:07
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0