16 oktober -21 Löven faller...

... i allt större mängder
och många träd står redan kala
efter de sista dagarnas blåsväder.
 
 
Inspirerades idag av den läckra lilla textstämpeln 
som finns i ett höstset
från YouDo.
 
Lönnlöven är stansade av spillbitar
med dies som fanns med i en scraptidning
för några år sen.
 
Klippte vimplar av spillbitar i höstfärger,
knöt en rosett av grönt band
och satte dit några guldgula bling.
 
 
Somvanligt böjde jag flikarna på vimplarna
och lät dem fladdra i vinden.
Monterade som vanligt med distanskuddar.
 
Använde en färdig kortstomme i craftpapper
och satte en brun bakgrund på,
som jag stansade i hörnan med
den konkava hörnstansen från ek-success.
Sen ritade jag en glitterlinje en bit in f
rån kanten
med Sakurapennan Gelly Roll #700 clear star.
 
 
Insidan med spillbit från tidigare kort,
dör jag stansat ut en scalloped oval.
Nu fick hålet bli skrivyta
på ett vitt ritpapper,
som också fick sticka ut som kant
mellan mönsterpapperen
och den mörkbruna kanten.
 
Väntar med textstämpel
tills jag vet vem som ska få kortet.
 
 
Det prickiga papperet räckte till kuvert...
 
 
... och en liten bit som dekor
bakom min namnetikett.
 
 
Här är då dagens höstkort med sitt kuvert.
 
Idag har vi njutit höstsol och friska kyliga vindar
i Valkalampi, dit Åsa och Magnus
dragit med sin husvagn över helgen.
Vi gjorde en tripp dit och fick
sköna promenader runt sjön.
 
Magnus hade dragit upp en fin fisk
innan vi kom,
så han var på extra bra humör.
 
Vi bjöds på härlig grillad lunch
och gofika vid stranden
och njöt av den fina utsikten.
 
Nu väntar sängen.
Hoppas du haft en fin lördag!
Välkommen åter - det kommer nog fler kort här.
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Prassel prassel, underbart ljud. Fast vår hund tycker det är lite läskigt "de lever ju helt plötsligt och blåser iväg. då gömmer mej bakom matte och kikar fram mellan benen.
Höstliga färger och underbart kort!

Kramizar

Svar: Älskar hösten!! <3Det gjorde Åsas hund Totte också - han plöjde genom lövmattan med nosen och njöt - särskilt när han kom till en riktig lövhög och nästan försvann hel och hållen. Tyckte mig höra hur han fnissade!!
Kram på dig!! <3
MormorMargareta

2021-10-20 @ 22:18:46
Postat av: Maria

Härligt höstkort och så fina löv =) kram

Svar: Tusen tack! <3
MormorMargareta

2021-10-26 @ 20:59:39
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0