17 oktober -21 Julkulor & guldglitter...

... blev det på det här julkortet.
Både mönsterpapperet, kulorna och
God Jul-skylten fanns med i paketet
jag fick från en scrapvän.
 
 
Jag har använt vit kortstomme
och en guldkant runt mönsterpapperet.
Satte ett guldnät från en rulle "duk"
bakom kulorna.
 
Bakom både kulorna och skylten
satte jag guldpapper.
Till skylten stansade jag en oval
med en die, som inte passade exakt
men får duga.
Runt kulorna klippte jag kanten för hand
eftersom ingen cirkeldie passade.
 
"Hängde upp" kulorna i guldpärlband,
som jag vek runt papperskanten
och fäste på baksidan.
Sen fick jag fästa papperet med
tjockare distanskuddar än vanligt
för att pärlbandet skulle få plats.
 
 
 Det var svårt att fota 
så att det gjorde guldglansen rättvisa
men du kanske anar.
 
Några halvpärlor i guld
fick bidra till glansen.
 
 
 Insidan blev ännu guldigare.
Det fanns inte så mycket kvar
av mönsterpapperet,
så jag tog fram en fin die
som jag tror kommer från Die'sire
att toppa sidan med.
 
Textstämpeln kommer från Reprint.
 
 
 Baksidan
 
Guldkuvert blir det nog till det här kortet,
eftersom mönsterpapperet
inte räckte längre än så här.
 
Tack min goa vän
för allt fint jag fått
och all inspiration det gett mig!!
 
Nu stundar ny vecka och nya möjligheter...
Rivningen i källaren snart klar.
Har njutit av lugnet i helgen.
Nu får vi se fram emot
att lugnet lägger sig även på veckodagar.
 
Hoppas att du får en fin vecka!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Vad bra att du får användning av det, mycket mycket bättre än att det bara ska ligga och ta plats.
Du har lyckats väldigt bra!

Svar: Goaste vän - tack för all inspiration du skänkt! <3Kram på dig! <3
MormorMargareta

2021-10-20 @ 22:13:12
Postat av: Maria

Härligt med mycket mustig röd färg, fina julkulkor. Kram

Svar: Tusen tack för rar kommentar!Ja det var en härlig färg - mustig men inte tomteröd - gillade den mycket!
Kram på dig! <3
MormorMargareta

2021-10-26 @ 20:58:37
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0