2 oktober -21 Åsas födelsedag....

... var nu i veckan.
Just den dagen jobbade hon sent
och ville därför bli firad av familjen
i fredags när hela familjen kunde vara med.
 
 
En scrapkompis hade den här stämpeln
som jag tyckte passade alldeles perfekt
till Åsas kort.
Tyvärr blev den uppstämplad
på ett akvarellpapper som inte funkade så bra
med Distressfärgerna,
så jag är inte så nöjd med färgläggningen
men jag kunde ju inte göra om
eftersom det inte är min stämpel.
 
Rosa är verkligen Åsas färg,
fast hennes egna kort går ofta i en softare ton.
 
De här mönsterpapperen kommer
från BoBunny, serien Primrose.
Har använt bitar av flera av papperen.
 
 
Skapat av har gjort den lilla Åsa-dien
och Grattisdien kommer från Rox.
 
Blomhörn med diverse rosor
och blad stansade med die
från Skapat av's julkalender i fjol.
 
 
På papperet fanns det här fina hörnet
som passade så bra till kortets insida.
Den lilla fjärilen uppe i högra hörnet
är klippt ur ett av papperen i serien.
 
 
Baksidan
 
 
Kuvertet av ett annat av papperen i serien.
En del av det papperet
fanns också på framsidan.
 
 
Kortet med sitt kuvert.
 
Vi passade också på att fira Mikaela
som har namnsdag dagen efter Åsas födelsedag
och hon fick förstås också ett kort.
Det kommer här i bloggen imorgon
om blogg.se samarbetar med mig.
Det är tyvärr inte alltid det är så :(
 
Igår var vi på scrapträff, Åsa och jag
och många många andra glada scrappare.
Det var Engströms Artstudio som bjöd till
Avesta Kort- och Scrapbookingmässa och träff.
Vad vi har längtat!!
Nu hoppas vi det blir en vårträff också!
...
Och om tre veckor åker vi på träff till Bollnäs!!!
Nu börjar livet återvända!!
 
Hoppas du också haft en fin helg!
Kram och välkommen åter!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Hejsan, så sött kort. Det passar ju utmärkt till en söt tjej som Åsa! Mästerligt

2021-10-05 @ 06:38:37
Postat av: Eva

Åhhh så glad jag blir av ditt kort. Säkert så passande till Åsa. Mitt scraprum har stått öde ett bra tag. Har inte haft inspiration att ta tag i kortmakeriet. Men nu börjar det vakna.Har bläddrat runt lite här och där och plötsligt vaknar lusten. Julkort står högst på listan , så nu får jag inventera vad jag har för attiraljer.
Saknar Londonmässan !! Men inte heller sonen är där alltid, oftast i Washington. Du kanske sett honom på "fyran". Hoppas allt som man brukar göra kan komma igång. Scrapträff låter helt underbart !!!!
Ha det gott. Var rädd om dig. Hoppas du fått ordning på yrseln som jag läste om.
Kram Eva

Svar: Tack för att du tittade in till mig! Tänker allt på dig varje gång din duktige son visar sig i rutan här hemma! Han gör det verkligen bra!!Vi har ju haft en stökig höst efter det stora regnovädret i augusti med översvämning i hela stan här. Vi har haft vatten i vår källare, som vi måst tömma på allt. Nu är den riven och torkar står och försöker få det torrt, så att det går att inreda igen. Eftersom så många är drabbade här i Gävle är det brist på allt från materiel till hantverkare. Den man från Ocab, som var här i måndags för att kolla fukten i källaren nu, kom från Östersund!! Den förre från samma firma var inlånad från Ystad!
Massor av mina papper drunknade eftersom jag hade mitt kortmakeri i källaren. Nu har det som blev kvar fått flytta upp i matrummet. Det är min tillflykt när röran p g a översvämningen blir för påfrestande.
Hoppas du fått inspiration och kommit igång med julkorten!
Ha det gott! Kram!
MormorMargareta

2021-10-06 @ 10:46:02
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maria

Vilket fint kort och så fin stämpel! Härliga färger på pappren i serien. Förstår att Åsa blev mycket glad för sitt fina kort =) kram

Svar: Tyckte den passade så bra till vår Åsa den där stämpeln! Papperen har jag klappat på länge - och har faktiskt lite kvar av dem - såå läckra!!Tack för besöket och dina rara kommentarer!
Kram! <3
MormorMargareta

2021-10-14 @ 21:09:32
URL: http://iazscraproom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0